Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 240fögge
#1394810
Hej jag har en b230k från 87 som krånglar i förgasaren ledningarna till pumpen är kollade och pumpen funkar men får inget tryck vet ni vad problemet kan vara har ni erfarenheter av att de krånglar ?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1394829
Är det bytt pump någon gång? Det är noga ned rätt brickor mot blocket. För lite distans går pumpen sönder ock för mycket når inte armen fram till excentern. Jag tror du har en elektrisk pump i tanken också (740 med förgasare har det) , funkar inte den så blir det problem med mindre än halv tank.
Användarvisningsbild
av Snusebuse
#1399295
Finns väldans massa special på Solex-Cisac förgasaren. Ska finnas någon form av brytare och solenoid som stryper bränsletillförseln vid motorbromsning över cirka 1800rpm (kan ha fel på exakta varvtalet) aldrig vart med om det själv men kan tänka mig att den spökar och stryper hela tiden.
av rd350
#1399492
Du har en ångavskiljare vid startmotorn. Koppla förbi denna, tillopp från tanken till bränslepump o bränslepumpens utlopp till förgasaren via filter. En servicelösning sedan många år från Volvo.
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]