Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Larsa74
Hej.

Har en 965 2,5 -97 som jag undra vad det finns för "trim" till (avgassystem , chip , luftfilter m.m).

Passar halvsats sportavgassystem från 945??
Har kollat runt lite men inte hittat så mycket.

Undrar även vad det kan kosta att kolla upp felkoder på volvo, tycker nämligen att den är lite slö.

Åker man i 120 och gasar fullt så händer det inte nåt (är nästan så att min BMW diesel på 90 hk går bättre :oops: )

Har inte haft tid att kolla upp nåt men jag ska byta det vanliga tänddelarna (tändstift, rotor, fördelarlock, kablar)

Mvh Lars
av Addekarlsson
Ändrade lite i topic.

Halvsats från 945 passar ej. Det finns inget färdigt sportsystem till 960. Det är till att bygga eget om du ska ha sportsystem.

Kolla felkoder kostar allt från gratis till astronomiska summor. Det beror helt på vem man pratar med. :wink:
Sist jag gjorde det (innan jag skaffade egen utrustning för det) så fick jag betala 200 kr för att läsa ut och få felkoder antecknade, sen raderade.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Att byta fördelarlock, rotor och tändkablar kan du glömma!! :) Sitter inte sådana på 960:in. När det gäller trim till dessa bilar/motorer så rekomenderar jag sökfunktionen då detta varit uppe ett flertal gånger tidigare!

//David
av Larsa74
Ok ,får söka lite bättre :oops:

Var mest nyfiken på avgassystemet (hittade inget om det när jag sökte).

Men tack för snabba svar!!! :D

Mvh Lars
Volvo V60 2014

Tryck på knappen på mittkonsolen?

Hej! Ska försöka hålla det kortfat[…]

Drive / Hold

Jag har förvisso en B4 men där deaktiver[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockh[…]