Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#660273
Jag skall köpa en ny motor till min V70 T5-01, har kommit i kontakt med en firma som heter Maskin & Bil Ludvika som hade en motor som hade gått 15000 mil för 10000 kr och dom kunde utföra ett motorbyte för 6500kr, tänkte bara göra en liten koll om det är någon som har haft kontakt med dessa förr, positiv eller negativ feedback?
#660345
Har köpt ett par grejer där, inga problem. Lätta att ha och göra med, var dock småsaker till en 240 bara.

Sen har jag läst om några andra som köpt 940 turbogrenrör som det varit sprickor i, som dom vägrat ta tillbaka osv.

Sen vet jag inte så mycket mer. Tycker prylarna är lite dyra, men de har ju så mycke skit på lager så jag kan tänka mig att det är dyrt att hålla det där företaget rullande...
#660353
Finns en firma i Björbo som heter RP bil och plåt som har och vet allt om Volvo. Brukar vara vettiga priser där med.
RP Bil & Plåt
VERKSAMHET
Bilreparationer företrädesvis Volvo


ADRESS
Roger Persson
Rimgattu 16
785 45 Björbo
Telefon:
070-5785702
#1396138
Dom har renoverat massor av vinkelväxlar,och annat AWD-relaterat med gott resultat. Folk åker långt för just det.
Det är väl deras specialitet.
Morsans XC90 fungerar då AWD på, nöstan 6år senare.
Det finns säkert besvikna personer också.

Jag bor i Ludvika, och åsikterna om dom går isär.
Jag har inget negativt att säga personligen.
Inte haft så jättemycket med dom att göra.


Det är nog lite svårt med att sälja begagnade prylar. Det kan ju haverera när som helst, lika som att sälja en begagnad bil som går bra. (Nu)
Kan vara paj imorgon.....
Hur monteras prylarna, och hur behandlas dom?
Maxvarv och vråltrim på begagnad och sliten, men väl fungerande motor. Håller inte länge.
Vad är kraven, liksom...

Sedan är det lätt att sprida negativ kritik.
En person kan föra väsen motsvarande 100st ganska lätt idag om man anser sig blåst.
Det finns alltid två sidor.
Positiv kritik sprids inte lika lätt av nån anledning.
Det är på gott och ont.
#1396189
Jag uppmanar alla som drabbats av den här firman att polisanmäla och även ta vägen via Arn.
Dags att det tar stopp nu.
Har saker inhandlats via blocket butik eller annons via blocket så gör en bedrägeri anmälan till blocket.

Klart att dom försöker sköta sig mot kunder i Ludvika, ligger väl i sin natur att man inte skiter i sin egen matskål.
Senast redigerad av 1 r1no1, redigerad totalt 0 gånger.

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]