Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1396047
Pellejönsen skrev: tis 11 aug 2020, 09:52 @Fjohan82 hur kommer det sig att t.om volvohandlarna vägrade ta emot min bil i inbyte? Dom var ärliga mot mig och sa att dom inte ville ha den "gamla" D5 pga den där PP slangen som man aldrig får bukt på. Volvo löste ju problemet på B5 (diesel) genom att ta bort PP tekniken helt och hållet, innovativt :)
Kanske läge att skapa en egen tråd å gnälla i...
#1396063
Då var det dags för att avlägga rapport.

Börjar med tacka @uniformerad som kollade upp bilen lite på plats. Tackar för detta.

Min föreg. V70 flyttade jag/köpte på distans också, från Bilia Fagersta till Bilia Lund och det föll ut väl för nästan 7 år sedan.

Såhär började resan kring ny bil....
Började leta bil och läsa in mig på vad jag skulle ha för drygt 2 år sedan, i slutet velade jag mellan XC60 och V90. Efter ha provkört bägge modellerna så bestämde vi oss för att det får bli en V90.
Hittade tillsist en urläcker musselblå V90 T4 2019 Selekt med 2650mil på mätaren som hade allt vi ville ha och till rätt pris hos Bilia Strängnäs. Mailväxlade en del med bägge säljarna (semestertider) där och ringde och pratade med en av de också. Frågade efter bilder på bilen i dagsljus vilket jag fick också. Lite dividerande och förhandlande så kom vi överens om allt. Affären gjordes upp i tisdags och bilen flyttades i onsdags förmiddags. Jag fick kontaktuppgifter till marknadskoordinatorn på Bilia i Lund. Igårmorse ringde chauffören av motortransporten mig och kort därefter marknadskoordinator, bilen hade anlänt och inga skador under transport efter mekanikern i Lund hade gått igenom den. Var förbi Bilia i Lund efter jobb och inspekterade den, hur fin som helst. I eftermiddags hämtade vi den och körde hem den ett antal mil. Adaptiva farthållaren var underbar, Pilot assist var lite "äcklig" att använda nu innan man lärt känna den och vågat släppa kontrollen.

Summa summarum så finns det inget att klaga på, allt har fungerat och fallit ut hur bra som helst.
#1396072
Angående Audi så har jag haft 2 Stycken Q5, den ena med panoramataket, och det var inget annat än problem med det, Audi rev ner i princip hela inredning 3 gånger utan att få tätt och tyst, Detta ihop med ett antal irriterande småfel gjorde att jag bytte till en V90CC -19, och är supernöjd, riktigt tyst och bekväm bil.

//Clas
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]