- tis 11 aug 2020, 19:31
#1396049
Fick en skruv i däcket när vi var i Jämtlandsfjällen tidigare i somras. TPM-systemet varnade för lågt tryck vänster bak på väg hem från ÅVC. Tänkte då att det bara var en vanlig liten påfyllning som man kanske gör någon gång per säsong. Dagen efter fick jag för mig att gå ut och kolla däcket, givetvis var det helt platt. En skruv hittades i däcket. Vad göra uppe vid fjällstugan utan reservdäck?
Men kom på att det fanns en kompressor i reparationskitet. Provade att pumpa upp däcket och det funkade! Hörde dock att det pyste... Närmaste däckverkstad låg ca 5 mil bort men tänkte att i värsta fall får jag stanna på vägen och fylla på. Men kom hela vägen och fick däcket lagat med en plugg.
Så är det bara en spik eller skruv kan kompressorn funka, även utan däcklagningssörjan. Den vill man helst inte använda.
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Men kom på att det fanns en kompressor i reparationskitet. Provade att pumpa upp däcket och det funkade! Hörde dock att det pyste... Närmaste däckverkstad låg ca 5 mil bort men tänkte att i värsta fall får jag stanna på vägen och fylla på. Men kom hela vägen och fick däcket lagat med en plugg.
Så är det bara en spik eller skruv kan kompressorn funka, även utan däcklagningssörjan. Den vill man helst inte använda.
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Nu:
Volvo V70 D4 Summum Business E PRO -15
Tidigare:
V60 D4 DE -13
V40 2.0t Classic -04
S40 2.0t Business -01
Volvo V70 D4 Summum Business E PRO -15
Tidigare:
V60 D4 DE -13
V40 2.0t Classic -04
S40 2.0t Business -01