PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av MHodin
#1396085
Hej

Jag har en Amazon -66 med B18.
Har märkt att den börjar gå dåligt och nästan lägger av om man kör i gupp. Provade även att köra sakta och bromsa hårt, och när bilen stannar så vill motorn lägga av. Har kollat tändkablar, fördelare o s v men hittat inget som är glappt. Är det någon som varit med om något liknande, eller har nån ide om var det kan vara för fel?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1396089
Kollat + & - polerna på tändspolen?
Musangrepp på kabel? Varit med om en kylfläkt som bara ville ibland. Musbiten kabel...

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk




av Erik Å
#1396098
Är det inte för att bränslet börjar skvalpa omkring i tanken och inte tas upp av pumpen (eller kanske i förgasaren)..
Börjar det fungera igen om bilen har stått en halvminut så allt har lugnat ner sig?
av MHodin
#1396435
Har klämt åt kabelskorna lite mer till tändspole, så får se om det blir någon skillnad, annars får jag söka vidare.

Bensintillförsel verkar inte vara problemet, då det snarare verkar som den surar ner sig när man ska starta igen om den lägger av.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]