Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ollesvolvo
#1395760
Tjena har en volvo 940 ltt från 96 som går dåligt på tomgång samt att den dör efter någon minut eller två. Vet inte vad problemet är. Har under den senaste veckan haft bilen på pallbockar då jag plockat ner växellådan för fixa oljeläckage mm. Har samt plockat ner turbon för att ersätta en avbruten pinnbult. Efter att ha satt tillbaka allting igen så gick bilen bara på två cylindrar, vilket var på grund av att jag satt svänghjulet fel. Efter att ha plockat ner allting igen och satt tillbaka allting rätt samt bytt fördelarlock till ett som satt i min tänkta vinterbil då jag lyckats skada den andra så startar nu bilen och går dåligt på tomgång tills den till slut dör. Jag tänker att det är fördelarlocket då bilen jag tog den ifrån går även dåligt på tomgång men av flera anledningar. Men iallafall så gick bilen bra innan jag började plocka ner allting.

Om någon har några tips eller idéer om vad det kan vara så uppskattar jag all hjälp.

Skickar med video,
https://drive.google.com/file/d/1wExPlc ... sp=sharing
Användarvisningsbild
av lennarte
#1395945
Det går alltid att nolla felkoder, t.ex att koppla loss batteriet. Eftersom den gick bra innan är det säkert något du själv orsakat. Kolla igenom allt du har rört/haft loss efter något ej kopplat/fel kopplat.
Just - 96 och uppåt har det nya OBD uttaget, men fortfarande kvar "blinksystemet" så man får bygga något eget för att få ur felkoder.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]