Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1395692
Bild Här läcker min styrservoolja ut pga gammal trött slang. Den ser ut att vara fäst i den änden med en slangklämma till skillnad från hur det ser ut på alla diagram. Vet inte om föregående ägare, som är mekaniker löst det så själv eller om jag missförstår. hursom, Går det att bara köpa en passande bränsleslang på biltema och sätta på eller är det något specifikt det måste vara?
Bilagor
Anteckning 2020-08-09 180245.png
Anteckning 2020-08-09 180245.png (121.8 KiB) Visad 1401 gånger
#1395693
Här läcker min styrservoolja ut pga gammal trött slang. Den ser ut att vara fäst i den änden med en slangklämma till skillnad från hur det ser ut på alla diagram. Vet inte om föregående ägare, som är mekaniker löst det så själv eller om jag missförstår. hursom, Går det att bara köpa en passande bränsleslang på biltema och sätta på eller är det något specifikt det måste vara?
#1395705
Det där är ju ett klassikt fel och att byta orginalklamman brukar var första åtgärden, du kan väl sätta dit vilken slang som helst bara den är oljebeständig och att du kan få till bra böjar så att det inte blir något veck någonstans annars så har ju volvo orginalslang tror dock inte den är billig där.
#1395778
Vanlig bränsleslang verkar inte vara oljebeständig så den skulle jag undvika. Jag skarvade precis min slang på min V70 -99 då jag uppgraderat till en oljereservoar från en V70 07 (facelift) och min gamla slang blev för kort. Jag var in på Hydroscand och fick denna slang: https://www.hydroscand.se/se_se/hydrope ... ar-1432-50

Innerdiameter 10mm.
#1396247
Har verkligen inte hittat en passande slang. Några tips på var? Är inte en bränslebeständig slang oljebeständig? :-/ Bränsle är ju oljebaserat osv. Skarvade slangen kortare och drog den en genväg. Håller noeg inte särdeles länge så måste nog ta tag i det ordentligt. OCH HUR I HELVETE KOMMER MAN ÅT ATT BYTA DÄR? Det var bland det värsta jag gjort i mitt liv att ligga under bilen och göra det där
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]