Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Svanis
#1395318
Har kommit på att min 97:a saknar det transparenta stenskottsskydd som sitter framför bakre hjulhusen.

Funderar därför på om den är omlackad.

Inget jag tänkt på tidigare, men höll på o lägga i stenskott med 2K-lack och då fanns det att göra pga avsaknad av dessa stenskottsskydd.
(Har för mig de fanns på min tidigare 97:a.)

Någon annan som har en 97:a?
Saknas de på den årsmodellen?
Tog dem för givet.
Användarvisningsbild
av Svanis
#1395392
OK
Jag har haft min 99:a i hela 13år nu, så jag har vant mig vid att modellen har sådant skydd, tog därför för givet att S70 har detta.
Men samtidigt har jag handtvättat 97:an i 4år och först nu reagerat på avsaknaden där.

Tack för återkoppling.
av SubMarine
#1395576
Min 99a har haft skydden original. Har för mig att syrrans 98 också hade skydd. Jag har lackat om min 99 bak så jag skulle behöva sätta dit nytt skydd. Nån som vet var man införakaffar sådant?
Användarvisningsbild
av 800serien
#1395710
SubMarine skrev: lör 08 aug 2020, 21:44 Min 99a har haft skydden original. Har för mig att syrrans 98 också hade skydd. Jag har lackat om min 99 bak så jag skulle behöva sätta dit nytt skydd. Nån som vet var man införakaffar sådant?
Volvo har, rätt billiga.

Sitter väl iaf på alla 850 vad jag vet. Har satt dit nya på min 855 GLT -97 efter omlackering/rostlagning av hundbenen. Vore märkligt om dom tog bort dessa på S70/V70. Finns dom inte är det nog någon som tagit bort dom.
av Erik Å
#1395737
Skydden är förvisso bra men rosten kommer krypande från kanten in mot hjulhuset. Slipa och sandblästra innan rosten får fart.
Två lager epoxy som grund, underredsmassa på insidan och lack på utsidan..

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]