Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1395573
mortimer skrev:I vilka fall/scenarion har man parkeringssensorer runtom(utöver fram och bak), har man det t.ex om man har Intellisafe Surround BLIS ?
360 kamera verkar inte vara något krav då bilar på blocket som har det inte har 360 kamera.
Nu skall jag inte ta gift på detta men har ett minne av att vi valde BLIS och därmed sensorer åt alla håll, och sedan typ 3.000 kronor eller något sådant för att få PAP.
Men inte helt jättehundra på det även om det känns bekänt i huvudet.
#1395614
mortimer skrev: sön 09 aug 2020, 08:25 Ser man de på samma sätt i framskärm resp. bakskärm som de som sitter i fronten och bak,eller sitter de dolda ?
På denna ser man tydligt att den har Park Assist Pilot. En plupp framför framhjulet och en bakom bakhjulet, som är riktade ut mot sidan av bilen.
https://www.bytbil.com/skane-lan/person ... 3-14753904
#1395623
mortimer skrev:3000kr kan det ju vara värt. Bör väl vara samma sensorer i Intellisafe Surround BLIS som bara BLIS ?
Vad har du för bil ?
Radarn till BLIS syns inte, den sitter innanför stötfångaren.

/Thomas
#1395624
Ser lite dåligt ut med de sensorerna på min bil. Förmodar det finns förstansat bakom fronten och bakre stötfångare och troligen kablage också, sensorer och ev. databax samt app. som behövs för par tuffingar. Märkligt den knte har de sensorerna när den har Intellisafe Surround BLIS, som bör vara utökat BLIS.
Fast BLIS är kanske radar och avsaknaden sensorer.

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]