Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1395394
Har en bil med liknande fel.
Kom upp bromsfel ABS o antispinn.
Alla mätare dog utom tankmätare
Service automatlådan..
Startar man bilen är den död varannan gång typ.
Har själv inte hittat något fel än o väntar på att få hem Vida ..
Provat med nytt batteri mm .
Har oxå haft en tanke på generatorn men bilen kördes över 5 mil med varningar så där borde bilen dött om generatorn är dålig.
Misstänker själv att något felar i ecm boxen men får väl se när grejorna kommer
#1395491
Idag kom felet upp under färd. Allt i instrumenthuset utom tanken stannar. Kunde köra 2 mil hem. Sen stannade jag och provade att starta. Då startade ej bilen. Kan det bli så att bilen stannar under färd? Hittills har det ju inte hänt för mig. Hur är det för er övriga?
#1395540
Sphinx skrev:Idag kom felet upp under färd. Allt i instrumenthuset utom tanken stannar. Kunde köra 2 mil hem. Sen stannade jag och provade att starta. Då startade ej bilen. Kan det bli så att bilen stannar under färd? Hittills har det ju inte hänt för mig. Hur är det för er övriga?
Går startmotorn runt när den inte startar?
Min blir heldöd, precis som startmotorn ej finns.
Helt plötsligt går det igen..
Misstänkte tändlåskontakt men det var det inte heller.
Tror ingen kan svara på om den kan dö under färd utan o veta vad felet beror på.
Verkar ju vara något som glappar/ påväg o gå sönder..
För min del fungerar mätarna vid start o dör efter 30 sek typ så verkar som någon box stänger ner dom pga fel.
Läste en del om det o hitta att man kunde mäta två relä i ecm boxen som kunde vara dåliga.
Mina var hela och hade rätt värde men kanske något som hjälper dig.
Kommer inte ihåg värdet men vill du mäta det o ej hittar infon kan jag försöka leta fram var jag hitta det.
#1395588
När väl felet kommer och jag försöker starta så bara går startmotorn runt som vanligt men utan att bilen går igång. Du får gärna kolla om du har möjlighet, vore intressant att mäta upp reläerna.

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]