Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1206825
Xanthopteryx skrev:Kan ju tänkas vara inbakat i något av sensorpaketen, till exempel den med sensorer fram och bak.
Om man går in och bygger en XC60 nu så är tillvalet Park Assist borttaget även där, men som du misstänker så är det tillagt när man väljer parkeringssensorer fram och bak :)
#1206858
Kingcool skrev:
Xanthopteryx skrev:Kan ju tänkas vara inbakat i något av sensorpaketen, till exempel den med sensorer fram och bak.
Om man går in och bygger en XC60 nu så är tillvalet Park Assist borttaget även där, men som du misstänker så är det tillagt när man väljer parkeringssensorer fram och bak :)

Om det är så fallet har man liksom sparat 3000kr, då jag kommer ihåg att park assist kostade 6000kr
#1206880
Pratade med en säljare nu och när han byggde min bil i sitt system så fanns det som tillval för cirka 3000 kr om man redan har hade valt p-varnare fram och bak. Så förmodligen fel i bygg din volvo, skall maila deras support och se vad dom säger
#1207062
hgronvold skrev: Inget litet jobb att eftermontera som det såg ut i instruktionerna. Stötfångare fram och bak, innerskärmar fram och bak halva inredningen m.m. Som skulle loss. Vore synd att behöva plocka ner en ny bil så pass hos bysmeden innan lev. :)
Stämmer bra det. Kostade ca 14500kr ink. moms på min XC90.
#1395366
Sökt men inte funnit något svar...
Går det att eftermontera/aktivera Park assist pilot om man redan har park. sensorer fram och bak samt park kamera på en V90 MY2019 ?
#1395564
I vilka fall/scenarion har man parkeringssensorer runtom(utöver fram och bak), har man det t.ex om man har Intellisafe Surround BLIS ?
360 kamera verkar inte vara något krav då bilar på blocket som har det inte har 360 kamera.
#1395568
På XC90 går/gick det att eftermontera i våras, även om man bara har sensorer bakåt, skulle kosta 14.500 kr.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]