Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfred740
#1394936
Så jag skulle spärra 4 och 5 på min m47 låda och jag var så försiktig med locket så inte fjädern skulle åka bort men det gjorde ju den ändå. Den åkte i lådan och kulan var borta. Jag fick ut fjädern när jag vände upp och ner på lådan men ingen kula. Jag är lite osäker om det var en kula i tidigare eftersom trean har hoppat ur ibland. Jag hittar ingen kula vid dreven så min fråga är om kulen har hamnat emellan drevet och sprängkopan, om det är möjligt?
Skulle det vara möjligt att kulan föll emellan stången och trycktes in sen ner? Försökte se på sprängskiss om det fanns en ihålig del mellan sprängkopan och lådan men såg inget.
IMG_20200805_162233.jpg
IMG_20200805_162233.jpg (828.09 KiB) Visad 1061 gånger
av kebabpizza
#1394940
Vad är det för bil du bygger traktor på?
Fr.o.m. 15/7 i år så kan man bygga utan spärrade och dubbla lådor, endast hastighetsregulator krävs.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1395276
Den lär hoppa ur mer än ibland om du inte har kula. Skruva ur avtappnongspluggen, den är magnetisk så kulan kanske sitter där
Användarvisningsbild
av Alfred740
#1395357
@kebabpizza, Bess man sa att det var ett måste att spärra 4,5 eftersom man annars behövde ställa in max varvtalet så lågt så det ej gick att köra. Fick reda på det 2 dagar in bessikting även fast man hade mailat några veckor innan och inte fått några bra svar.
Användarvisningsbild
av Alfred740
#1395372
Jag har vinklad lådan tagit bort sprängkåpan men hittar inget?? Fick ett till problem nu, lådan ramlade såklart ner och sprängkåpan gick sönder. Går det att svetsa ihop biten eller är det bara att ge upp på livet? :-(
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1395393
Ingen idé att svetsa. Kolla på skroten. Jag brukar köpa mina bra begagnade delar via bildelsbasen.se

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av drlecter
#1395508
När jag tappat nåt sånt i växellådan har jag fiskat upp den med en magnet. Jag har en sån där utdragbar magnet som ser ut som en penna.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]