Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1395204
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska, trots att det inte var slut:
Har insett den hårda vägen att man inte ska ha med en påse med spolarvätska i bilen, framförallt inte när man åker på semester.
En dunk är att föredra, den går det inte hål på lika lätt... :-/ Tur att den låg i dubbla påsar, så inte så mycket läckte ut :-)

Har även insett nu ikväll vid hemkomsten, efter 482 mil, att bilen behöver tvättas i helgen :party:
På måndag börjar allvaret efter ledigheten som har inneburit att bilen har avverkat 684 mil denna semestern, vilket är mindre än de senaste årens utfärder.
Insekter och annat jox.jpg
Då får du hålla en liten begravningscermoni i helgen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1395211
GLIZ skrev: tor 06 aug 2020, 23:38
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska, trots att det inte var slut:
Har insett den hårda vägen att man inte ska ha med en påse med spolarvätska i bilen, framförallt inte när man åker på semester.
En dunk är att föredra, den går det inte hål på lika lätt... :-/ Tur att den låg i dubbla påsar, så inte så mycket läckte ut :-)

Har även insett nu ikväll vid hemkomsten, efter 482 mil, att bilen behöver tvättas i helgen :party:
På måndag börjar allvaret efter ledigheten som har inneburit att bilen har avverkat 684 mil denna semestern, vilket är mindre än de senaste årens utfärder.

Insekter och annat jox.jpg
Då får du hålla en liten begravningscermoni i helgen.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Ja, eller en tyst minut... Sen kommer högtryckstvätten!
#1395292
Hämtat ut två bilvårdspaket idag.
Får se hur de fungerar, aldrig använt dessa tidigare och 200:- för "tornadon" och 30:- för "borstpaketet" kan det vara värt...
Bilvård1.jpg
Bilvård1.jpg (127.52 KiB) Visad 2659 gånger
Bilvård2.jpg
Bilvård2.jpg (177.12 KiB) Visad 2659 gånger
#1395297
pellemando skrev: fre 07 aug 2020, 13:28 @fjohan82, Wish?
Stämmer...
Stråna på borstarna är riktigt hårda och sitter fast rejält. Dessa ska jag använda till golvmattorna.
Tornadon verkar väldigt välbyggd, tyngd i slangänden, vred för vätskemängd etc.
#1395349
Idag var det faktiskt bilen som gjorde något för mig, och sig själv.

Jag kör på en huvudled och ser en hantverkarbil med släp komma från höger (han har en lämna företrädelseskylt), jag uppfattar det som att han ser mig komma. Min blick vandrar till vänster för att se så allt är okay där också. Då slår mina bromsar till, den där jä..a hantverkaren har kört in i korsningen utan att lämna företräde. Min bil var på väg in i sidan på honom och där hade jag kört på honom om inte min bils citysystem gått in och bromsade bilen till stopp. Var väl bara en eller två decimeter kvar till kollition.
Min dashcam fångade incidenten och när jag tittar på inspelningen ser man att han har telefonen i vänsterhand tryckt mot sitt vänstra öra. Inte konstigt att han inte sett mig... Man ser tydligt företagets logga på bilen.
Tack så mycket min Volvo!!!
#1395356
EbbevonVolvo skrev: fre 07 aug 2020, 17:20
Min dashcam fångade incidenten och när jag tittar på inspelningen ser man att han har telefonen i vänsterhand tryckt mot sitt vänstra öra. Inte konstigt att han inte sett mig... Man ser tydligt företagets logga på bilen.
Tack så mycket min Volvo!!!
Dags att skicka videon till företaget och be de köpa in blåtandsheadset också :-) Förstår att de säkert har det tufft och mycket att göra men skulle polizei endast stanna och kontrollera snickarbilar skulle de ha fullt upp tyvärr, är tydligen standard att bara ha ett halvljus fram med för att visa att man är snickare ;-)
#1395370
EbbevonVolvo skrev: fre 07 aug 2020, 17:20 Idag var det faktiskt bilen som gjorde något för mig, och sig själv.

Jag kör på en huvudled och ser en hantverkarbil med släp komma från höger (han har en lämna företrädelseskylt), jag uppfattar det som att han ser mig komma. Min blick vandrar till vänster för att se så allt är okay där också. Då slår mina bromsar till, den där jä..a hantverkaren har kört in i korsningen utan att lämna företräde. Min bil var på väg in i sidan på honom och där hade jag kört på honom om inte min bils citysystem gått in och bromsade bilen till stopp. Var väl bara en eller två decimeter kvar till kollition.
Min dashcam fångade incidenten och när jag tittar på inspelningen ser man att han har telefonen i vänsterhand tryckt mot sitt vänstra öra. Inte konstigt att han inte sett mig... Man ser tydligt företagets logga på bilen.
Tack så mycket min Volvo!!!
Upp med videon!
#1395406
Varför?
Den kommer jag att tjäna pengar på. ;-)
  • 1
  • 1364
  • 1365
  • 1366
  • 1367
  • 1368
  • 1845

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]