Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crossmatte
#1394886
Hej!

Tänkt köpa en xc90 men har en brant backe som jag backar upp husvagnen för hemma.

Jag undrar därför hur högt dragkroken sitter på dessa bilar så jag kan jämföra med nuvarande bilen.

Problemet är alltså att vagnen tar i backen i bakkant om kroken är mycket högre än på nuvarande v90.

Någon som har måttet eller har lust att mäta på plan yta från backen till toppen på krocken med någorlunda olastad bil?

Med vänlig hälsning,
Mattias
av Lövet
#1394914
crossmatte skrev:Hej!

Tänkt köpa en xc90 men har en brant backe som jag backar upp husvagnen för hemma.
Finns en tråd om att kroken sitter för högt på XC90 vilket får bakänden på husvagnen att hamna alldeles för nära marken även utan backe. Så fara å färde och jag hoppas du får någon som kan mäta.
viewtopic.php?t=134154
av crossmatte
#1394917
Har inte tittat på någon speciell än, får ta den som passar bäst höjdmässigt i så fall.
Skiljer det mycket?
av crossmatte
#1394918
Oj det låter ju inte bra. Hoppas på att någon har ett mått att jämföra med i så fall.
av Lövet
#1394920
crossmatte skrev:Oj det låter ju inte bra. Hoppas på att någon har ett mått att jämföra med i så fall.
Här har du ett mått viewtopic.php?f=79&t=134154&start=50#p1173164 Verkar som många är nöjda ändå.

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)

Såg på protokollet att du också […]

Brainys V60

Tack :-D