Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1394877
SundanceKid skrev:Nu är det i sommarstugorna och inte jämnt vi pratar om. Jag har 2 Easee uppsatta hemma för att ladda bilarna till vardags och kommer bara ladda via den blå några ggr på lantställena. Att elen är bra det vet jag och att allt funkar.
2,5mm² kablar är draget till alla uttag i huset.

Så jag kommer lita på detta.

Skickat från min Oneplus Nord
Självklart gör du vad du vill. Det är ditt fulla ansvar om det är du som äger stugan. Men det är likväl inte tillrådigt att göra, och jag säger det igen: Kablarna är en sak men kontakterna är INTE designade för detta.
#1394977
SundanceKid skrev:Är det nån som vet varför man absolut inte skulle använda förlängningskabel till 10a laddkabel som medföljer bilen?

Har tyvärr inga laddare i mina sommarstugor så då behöver jag ladda via vanligt vägguttag 230v. Har sådana på fasaden men inte så nära bilen som behövs.

Skickat från min ONEPLUS 6T
SundanceKid skrev:Nu är det i sommarstugorna och inte jämnt vi pratar om. Jag har 2 Easee uppsatta hemma för att ladda bilarna till vardags och kommer bara ladda via den blå några ggr på lantställena. Att elen är bra det vet jag och att allt funkar.
2,5mm² kablar är draget till alla uttag i huset.

Så jag kommer lita på detta.

Skickat från min Oneplus Nord
Förstår inte din fråga, du har ju redan bestämt dig för att göra det!
#1394979
EbbevonVolvo skrev:
SundanceKid skrev:Är det nån som vet varför man absolut inte skulle använda förlängningskabel till 10a laddkabel som medföljer bilen?

Har tyvärr inga laddare i mina sommarstugor så då behöver jag ladda via vanligt vägguttag 230v. Har sådana på fasaden men inte så nära bilen som behövs.

Skickat från min ONEPLUS 6T
SundanceKid skrev:Nu är det i sommarstugorna och inte jämnt vi pratar om. Jag har 2 Easee uppsatta hemma för att ladda bilarna till vardags och kommer bara ladda via den blå några ggr på lantställena. Att elen är bra det vet jag och att allt funkar.
2,5mm² kablar är draget till alla uttag i huset.

Så jag kommer lita på detta.

Skickat från min Oneplus Nord
Förstår inte din fråga, du har ju redan bestämt dig för att göra det!
Egentligen mer om det fanns nåt speciellt i kabeln som gjorde att den inte fick kopplas in i förlängningskabel. Och det fanns det ju inte.
Så har man bra el och bra eluttag så är det inga problem, i gamla hus är det garanterat sämre att ladda så.

Skickat från min Oneplus Nord

#1394993
Jo, det fanns det!! Bara du som inte vill se det.

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]

@bem , Vad blir det sen då?