Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1399048
Verkar vara en mycket stilren och praktisk lösning du har tagit fram, mycket bättre än min analoga lösning med papper och blyertspenna där jag har räknat fram den nya checksumman och värdet i CarConfig blocket. :P
Av din printscreen att döma verkar det vara mer eller mindre samma innehåll i P1 bilarnas CEM?

Har du förövrigt lyckats skicka ändringarna direkt över CANbussen istället för att löda in sig och skriva en ny fil varje gång? Har själv försökt mig på detta men gick bet då jag enbart lärde mig hur man kan ändra IDet för MOST enheterna i EEPROM blocket.
#1399050
nice ... säkert flera som skulle kunna tänka sig eftermotera tex blåtand handsfree för det saknar ialla fall jag nåt grymt i min och kunna uppgradera ljudet och även tex markbelysning i backspeglar
,mm eller kanske bara jag som är sugen på kunna eftermotera sånt :-)
#1404930
m2c skrev:Kanske inte det svar du vill ha. Men skulle det gå att göra så man kan få någon indikation på när bilen kör regenerering. Samt kunna se hur mycket sot det är i partikelfiltret?
Det där kan du komma åt med en OBD2-läsare och appen Car Scanner. Man ser hur många procent sot det är, hur många km sedan senaste regenerering, temp i partikelfiltret. Man får bygga sidan med mätarna själv i appen.

Edit: Du kanske tänkte få fram det i bilens display.
#1405240
johnnype skrev:Ja så klart, om det räcker med att ändra någon konfiguration för att igång det.. jag har ju inte provat några TFT DIMMar ännu...
ja enligt vad jag läst mig till så är det det man behöver göra för kunna aktivera det.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]