Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Masta89
#1360887
Hej.
Upptäckte sist att vid kalla start låter bilen konstigt när man gåsar på . Det hörs även i bilen ett kort stund när man precis körde iväg . Ljudet kommer från höger sida .
Vad kan det bli för fel ? Turbo eller någon rem ?
Bilen har gått 65000 km .
Jag har lagt mobilen på högra hjulet.

#1365171
Har samma problem med min T3 2014. Fick grenrörspackningen bytt vid 9000mil på garanti utan att ha märkt att det var något missljud. Men nu kanske det är fel på riktigt efter 15900mil.
Har du lyckats lösa problemet?
#1394635
Vet någon hur mycket kostar en grenrörpackningen till min T3 ? Och vad kan det kosta att byta den på en verkstad?
Har varit på bilia och så fick jag svar att den har varit på återkallelse men dom kunde inte se vad är bytt och att jag måste själv fråga förra egnare om vår någons var detta åtgärdat, låter lite konstigt för mig att jag ska göra det .
#1394685
Av alla 1,6L motorer jag skruvat på har grenröret varit så gott som helt löst. Det verkar som om mekanikerna inte får plats att dra åt det med turbon monterad, för det har varit bilar som varit packnings-fixade på olika verkstäder.

Än så länge har det räckt att dra åt ordentligt på nytt, så det är mitt tips.

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]

Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]

Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]