Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60gustav
#1394367
Hej! Har ett skrapande metalliskt ljud från båda bakhjulen endast vid låg fart typ 10-20 km/h när jag släpper gasen.. varit inne på reparation men de har inte kunnat hitta felet. Har hört de på andra volvos med när de har kört förbi. Är det någon här inne som har haft samma problem och kanske vet vad de beror på så kanske de kan byta ut någon del lättare, för nu har de bara smörjt och haft sig, ingen skillnad:/
av V60gustav
#1394476
valln skrev: mån 03 aug 2020, 13:05 Det skulle kunna vara att bilen testar bromsarna, om det finns på den modellen?
Nej de är nog inget sånt tyvärr
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1394503
Det kan ju vara allt från sten/grus som har fastnat (brukar lossna när man backar) till slitna bromsklossar till skeva skivor...
Fast man kan ju tycka att de borde att upptäckt detta på verkstan.
Har du testat att hissa upp bilen och snurra på hjulen?
Spela gärna in när du gör det (eller när någon annan kör bilen och du spelar in bredvid) och lägg upp här, då är det lättare att höra vilken typ av metalliskt ljud det är.
av Solomon
#1394618
Hade samma problem var på verkstad men dem hittar ingenting. Montera av jag bak bromsarna och rengöra/smörja ingen skillnad. Montera av och kolla båda bak stötdämparna ingen skillnad till sist skiftar jag stötdämparna till varandra ljudet försvann spårlöst. Tack o lov jag var så less. Prova hoppas du kommer lyckas.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]