Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1393968
Tja , har en T5 polestar med luftfjädring. Ska på roadtrip snart och ska försöka få så bra bränsle förbrukning som möjligt. I polestar läge sänks bilen mer än i Eco läge. Tror ni det är värt att i individuellt läge sätta allt på Eco men ändra fjädringen till polestar så det blir ännu mindre luftmotstånd än i Eco och komfort läge?
#1393972
Ja, lägre bil mindre luftmotstånd. Så in med allt i ECO och Polestar på fjädringen som du skrev. Men själv hade jag åkt bekvämare än att spara någon cl milen :-D

Och glöm inte att pumpa i lite extra i däcken, gör mer än det andra.
#1393976
det räcker med att hålla maxhast på 90kmph, det kommer du spara medt på, om man nu orkar ligga i 90, resten gör varken till el från i plånboken
#1394446
Håller med de ovan, man jagar en cl hit eller dit. Biljävlen kostar Apa ny och med alla avgifter som tillkommer är soppan den minsta kostnaden på en bil. Oavsett om det kostar 14 kr liter eller 18 kr litern så är allt det andra WAY more dyrare. Vill du spara deg köp en fräsch 940 från 1998. Då kan du köra hur du vill och aldrig nånsin komma upp i det pris du betalar för en nyare bil med allt vad det innebär. ;-)
#1394448
Precis, ungefär som min granne som sålde sin S70 och köpte en XC70 för ett antal år sedan med motiveringen att S70n drog så mycket soppa, att sedan XC70in kostade 350k och det är soppa för 2 livstider för han spelade ingen roll........
#1394567
Derank skrev: mån 03 aug 2020, 11:37 Precis, ungefär som min granne som sålde sin S70 och köpte en XC70 för ett antal år sedan med motiveringen att S70n drog så mycket soppa, att sedan XC70in kostade 350k och det är soppa för 2 livstider för han spelade ingen roll........
Eller de som röker och snusar i massor och sen tycker att allt är så dyrt.

Detta kan vi spinna vidare i massor på :-D
#1394570
Hallåjsan Volvo1819, en bra bränsleförbrukning som betyder lägre utsläpp är väl bra. Prova lite och skriv igen och berätta hur det gick att få ner bränsleförbrukningen.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]