Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1394181
Erik Å skrev: lör 01 aug 2020, 22:43 Är det rätt avstånd mellan kuggkrans och givare på vänster sida?
Givaren kanske skulle kunna missa varannan puls när hastigheten ökar om det är för stort gap..
Fel på givaren låter inte helt orimligt heller.
Det kan ju vara möjligt att det missar kransen på vänster fram ser för jävlig ut knappt inga tänder på halva varvet. Och knappt inget avstånd mellan tänderna pga rost o skit tänkte byta den ringen med. Givarens position har jag ej ändrat.
Givaren vet jag just inget om ännu men visst kan det va nått med den inge verkar omöjligt med ABS strul.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1394188
Lucif3r skrev:Om ringen är så dålig så är det mycket troligt att det är där felet ligger.
Naturligtvis är ju det en subjektiv grej anta att du kollade kanske skulle du tycka att den duger. Men hur en i bra skick ser ut vet jag .
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1394306
Lucif3r skrev: sön 02 aug 2020, 00:52 Om ringen är så dålig så är det mycket troligt att det är där felet ligger.

Fulkoppling av lampan kollas genom att ta bort överdelen av instrumentbrädan, plockar ur huset, och kollar om det sitter någon kabel på ABS-lampan som inte hör hemma där ;-)
Som är fulkopplad te oljelampan eller finns det fler punkter o ful ansluta ABS lampa på`?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1394380
gubbstrutt skrev: Som är fulkopplad te oljelampan eller finns det fler punkter o ful ansluta ABS lampa på`?
Min är fulkopplad till SRS-lampan. Verkar bara vara fantasin som sätter stopp för fulpularna :P
Principen är ju bara att ABS-lampan ska lysa med tändningen på, och slockna med motorn igång. Så varenda lampa som följer den principen fungerar lika bra(eller dåligt, beroende på hur man ser det) för fulkoppling.
Ska man tänka logiskt så bör man väl fulkoppla till den varningslampa som har minst odds att börja lysa, så att koppla den på t ex kylarvätskenivå eller spolarvätskenivå lampan kanske inte är det smartaste.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1394385
Ok tack för era svar. Ska börja rond 2 med att byta kransen på vänster fram. då är alla nya.
Sen ska jag /vi kolla givaren på vänster fram efter kabelbrott o dålig kontakt samt värde på givaren sedan styrdonet te ABS.
Jag börjar där på vänster eftersom det hjulet visar mycket mindre hastighet än övriga e det rätt ordning för felsökning?

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]