Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
#1393874
Provade igen att skicka tre adresser. Bara den sista syns i den menyn du hänvisar till sura56.
Kör du Android eller iOS? Det borde iofs inte spela nån roll kan man tycka då problemet nog ligger i bilen.
Användarvisningsbild
av sura56
#1393878
Kör med iOS (aJfån X)
Användarvisningsbild
av Funk
#1393912
sura56 skrev:
leiwi skrev:
Magnus-B skrev: ons 29 jul 2020, 09:49 Det man kan göra är att skicka destinationerna till bilen en och en sen gå in under bibliotek.
Där kan man lägga till dem som delmål.


Kör V90 my18
Tyvärr fungerar när inte det att göra så, i bilen sparas bara den sista destination som skickats
Vet inte riktigt vad du menar med att bara den sista sparas, jag skickade 4st destinationer från appen
och dom sparades alla i "bibliotek".
(Från en V60 2020)
navi.JPG
Så där ser det visserligen ut i min S60 MY-20 också, men det går bara att skicka en adress i taget då bilen är parkerad. Det är alltså sådant som är skickat vid flera olika tillfällen. Skickar man fler på rad kommer bara den senaste fram, i alla fall om bilen är avstängd .
Jag kör Android om det nu skulle spela någon roll..

/Thomas
Användarvisningsbild
av XCbaggen
#1393917
En løsning på dette er uansett å sitte i bilen og sende en adresse - laste ned og starte navigering. Avbryt. Så sende en adr til osv. Da ligger de garantert i "recent destinations" og bare å plukke frem i tur og orden :-)

//XCB
Användarvisningsbild
av js1
#1393921
Jo, men det är ju det man vill undvika. Tanken är ju att kunna sitta hemma i lugn och ro och skicka över adresser man vill köra till.
Användarvisningsbild
av sura56
#1393931
Funk skrev:
Så där ser det visserligen ut i min S60 MY-20 också, men det går bara att skicka en adress i taget då bilen är parkerad. Det är alltså sådant som är skickat vid flera olika tillfällen. Skickar man fler på rad kommer bara den senaste fram, i alla fall om bilen är avstängd .
Jag kör Android om det nu skulle spela någon roll..

/Thomas
OK, jag skickade alla 4 på rad, men jag satt i bilen men den var avstängd, kanske därför alla 4 kom med i biblioteket
Användarvisningsbild
av leiwi
#1394111
Jag tror att du satt i bilen och klickade fram adressen mellan varje sändning , bilen sparar bara den senaste adressen om man skickar från VOC eller google på distans :-)
Användarvisningsbild
av sura56
#1394177
Ted68 skrev:Ja, så måste det vara. Har testat några gånger nu att skicka från VOC. Bara den senaste sparas.
Jag satt i bilen när den var parkerad och skickade 4 st adresser direkt efter varandra från appen och alla 4 hamnade i biblioteket i bilen.
Användarvisningsbild
av Funk
#1394200
Nu har jag testat alla möjliga varianter...

Enda sättet att få mer än den senaste destinationen i bibilioteket är med bilen aktiv. Startad eller bara i aktivt läge funkar..
Så fort jag låst bilen och systemet gått i viloläge (efter nån minut) lagrar den bara den senast skickade adressen när jag startar upp systemet.

/Thomas

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]

Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]