Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1390961
Tjena, har inte gjort nått inlägg här tidigare men har läst igen typ alla speciellt dom om liknande problem.
För ca ett år sedan köpte jag en V70 1.6d drive 2011. 23xxxx mil Riktig snålvariant för jag reser rätt mycket i jobbet breve mitt riktiga jobb.
Den gick hur fint som helst tills partikelfilteret började bli tätt, bytte givetvis detta och nollställde det. Fyllde sedan på additiv och startade pumpen. Men märkte att det var nått mer fel, skruvade av turbon och kollade och den var det också på god tid att byta var väldigt glapp. Så bytte den (garrett) men bilen var fortfarande orkeslös, hittade då två spruckna turboslangar så bytte dom också. Då vart det en liiiten skillnad. Så då kolla jag serviceboken (fullservad) och såg att inte dieselfiltert vart bytt på ett tag. Bytte detta, ingen skillnad. Felsökte den igen då visade det på lmm och egr ventil fast i öppet läge (har polare på skadecenter volvo som sökte med vida) Bytte detta och alla felkoder försvann men inte problemet.. :-( Jo men gör ett sista försök och byter sensorn till partikelfiltert +slangarna då detta verka vara ett vanligt problem. Ingen skillnad... Är som den inte laddar ordentligt.. Och inte nog med det så strula acn lite så fixade den och två dagar efter lägger fläkten av :-o Plzzz HELP ME! När ger man upp?

Mvh Koffe
Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]

Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 fö[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]