Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70_2005
#1391003
På mitt jobb krävs någon programvara i telefonen som låser en del grejer (hette mobile iron tidigare) ersatt av helt eller delvis av något Microsoft (Authenticator) och man kan bara ha ett konto per enhet. Är nog liknande på dom flesta större företag.

Tror inte det funkar med tvåabonnemangstelefon. Eller?

Hade föredragit att två telefoner kunde vara kopplade till bilen.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1391004
Ja en Android med dubbla simkort funkar ju i alla bilar med BT-sync. Telefonen syncar ju med alla kontakter och du kan svara från båda korten. Ringer du väljer den senaste valda SIM. Det ligger ju i mobilens programvara inte i bilen.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1391005
V70_2005 skrev:På mitt jobb krävs någon programvara i telefonen som låser en del grejer (hette mobile iron tidigare) ersatt av helt eller delvis av något Microsoft (Authenticator) och man kan bara ha ett konto per enhet. Är nog liknande på dom flesta större företag.

Tror inte det funkar med tvåabonnemangstelefon. Eller?

Hade föredragit att två telefoner kunde vara kopplade till bilen.
Microsoft Authenticator och Office 365 funkar fint på en mobil med dubbla sim-kort
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1391214
Ni som har dubbla simkort i en Android...

Jag har en iPhone 6s på jobbet och en Android privat. Funderar på att ta jobbets kort och sätta i min privata.

Hur har ni fått över kontakterna till i den telefon som ni använder, utan att alla kontakter blandas?

I iPhone kunde man tydligen ha två Apple ID.. Men hur gör man med Android? Två Google-konton?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1391232
Det gick att exportera kontakterna från Apple-Id kontot på något sätt, men det var flera år sedan jag övergav iPhone (körde 3G till 5 i jobbet). Det finns säkert många lösningar med kontakter, antingen har man jobbkontakterna i Outlook via 365 eller så kan man även ha flera Gmail-konton på en telefon. Jag kör Huawei.

Sedan beror det såklart på vad man har för jobb, är man säljare med 500 jobbkontakter kanske det mindre smidigt. Själv märker jag att mer och mer dialog sker via mail och teams/Skype.
#1391273
Oki. För jag vet att exempelvis Samsung har smarta lösningar för sådant där. De har förstått vad det går ut på när det gäller att få nya kunder. Sist jag köpte telefon fick jag med en speciell plutt så jag kan koppla ihop två telefoner, och då sätter jag exempelvis ifån in i samsung och så sköter programvaran i min telefon om allt som behövs.
Kanske går att ladda ner från samsungs hemsida?

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]