- tor 11 jun 2020, 12:52
#1384649
Kamkedjan och allt annat sitter ju innanför transmissionskåpan och kan väl inte påverkas av remskivan?
Sen blir det lite rörigt när du återanvände en tråd som handlar om kamrem...
Lahunka skrev: ↑ons 10 jun 2020, 22:25 Hej,Jag förstår fortfarande inte hur ventilerna skulle kunna påverkas av remskivan till multiremmen.
Tack för svaren! Funkade inte alla bilder? Ska kolla på de.
Men jag ska prova lossa skruven mitt i bilden, (Baksida motor), Testa nr 5 verktyget och ställa in remskivan. Så får vi se om de funkar helt enkelt.
Anledningen till att jag skrev om jag skulle kolla ventilerna som nästa steg va för att dessa kanske kom i så pass mycket osynk när jag först hade lossat remskivan och satte tillbaka den helt ovetandes om att remskivan skulle synkas och startade bilen. Om jag inte nämnde det i tidigare inlägg så gick drivremmen när jag körde bilen och motortempen gick mot rött, körde hem i 10km/h och stannade bilen på uppfarten när motorn va så pass varm. Bytte rem och på med remskivan. Bilen startade inte så då bogserades bilen för en rullande start och när kopplingen släpptes så lät de som ett trögt klunk, innan motorn började varva, typ som att metall hade bränt fast ytligt. Men sen lät de inget mer. Men eftersom motorn inte tände så förstod jag att de måste ha varit något med remskivan.
Så jag börjar med att utesluta remskivans position det är fel på.
Kamkedjan och allt annat sitter ju innanför transmissionskåpan och kan väl inte påverkas av remskivan?
Sen blir det lite rörigt när du återanvände en tråd som handlar om kamrem...