Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1390647
Som topic lyder ,har dem ugått? Hittar inte dem när jag bygger en xc60 r design T8
#1390650
sony skrev: tis 14 jul 2020, 19:51 Som topic lyder ,har dem ugått? Hittar inte dem när jag bygger en xc60 r design T8
Tror dom försvann när MY21 dök upp, dock vet jag inte om det är bugg eller ej, du får dubbelkolla med säljaren.
av Primus
#1390667
Jag som nyss beställt en bil kan bekräfta att de försvunnit. Jag tror Volvo tänkt så här: Då den lilla växelspaken ständigt är i ett läge där du puttar den lill höger eller vänster för manuellt växlande behövs inga paddlar. Tidigare krävdes att du förde växelväljaren till vänster och sedan upp eller ned för att kunna växla, alltså två moment. För egen del blev jag först besviken när jag inte kunde beställa paddlar, men när jag tänkt efter är det helt ok om det räcker med att jag petar växelspaken åt höger eller vänster. Observera att detta är min tolkning av situationen.
Användarvisningsbild
av paso
#1390671
Kanske off topic men ändå
Köpte en fullutrustad V90CC D5 med sportratt och paddlar.
Efter 2 år och 6000 mil så kanske jag använd paddlarna 3-4 gånger för att testa, detta då jag inte ser behovet.
Jag kör ju automat för att inte behöva växla själv.
Användarvisningsbild
av sony
#1390680
Jag ser ingen behov heller men ville bara veta om dem försvann.
av stegev
#1390882
Valde Växelpaddlar till min -20 xC60. Gjorde detta tillval enbart pga man blir påmind varje gång man körde bilspel med ratt som liten.
Dock har jag använt detta alldeles för sällan i verkligheten, men en rolig grej 😀
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]