Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1388745
Ja det är lättare att tolerera nyansskillnad på stötfångare, huv och bagagelucka, dvs ytor som inte gränsar till annan yta från samma vinkel (om det var begripligt).
Användarvisningsbild
av Funk
#1389040
Det bparadoxala är att S80 kan se perfekt ut ifrån en annna vinkel. Färgen kan vara hundra procent samma kulör, men metallicspånen ligger åt fel håll... typiskt med manuell lackering då färgen inte dimmas på samma sätt som i fabriken.

/Thomas
av Lövet
#1389068
Funk skrev: mån 06 jul 2020, 08:39 Det bparadoxala är att S80 kan se perfekt ut ifrån en annna vinkel. Färgen kan vara hundra procent samma kulör, men metallicspånen ligger åt fel håll... typiskt med manuell lackering då färgen inte dimmas på samma sätt som i fabriken.

/Thomas
Precis. Allt måste ju målas från exakt samma vinkel, med samma tryck, mängd mm mm. Det är i princip omöjligt att få till i efterhand.
av kicken
#1389415
Tack för alla inlägg, jag är fortfarande kluven, ska ringa och snacka med volvo skadeservice och se vad dom säger, kanske jag låter bucklan vara, även fast jag hatar o ha skavanker på bilen.. Se vad dom säger i veckan :-)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]