Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ebbot23
#1390602
Tjena

Undrar var man kan få tag på eller om det finns något man kan göra för att få det att lysa gult/orange framåt, har bytt T10 parkering till orangea men hittar F*n inga gula eller orange H8 att lägga i dimljus, OBS vill inte ha LED då ja tror att det kommer att lysa för starkt, vill mera ha utställnings/strög utseendet så det får gärna lysa typ lika starkt som en glödlampa.

Skulle gärna också ha halvljus att lysa i gult/orange men gissar att det i princip är omöjlit då jag har xenon-halvljus.

Var har alla ni som har bara gult framåt köpt era brännare?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1390626
Gul film på glaset?
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
#1390665
Gula d1s xenon lampor finns det gott om på diverse kina-sidor.

Dock lär dom inte vara E-märkta, så om det är godkänt eller ej det vet jag inte.

Sen är ju frågan om man vill montera billig skit elektronik i bilen.

Vill du ha gult ljus så får du ner på en färgtemp runt 3000 kelvin.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1390887
Gul film finns på Biltema. Är nog där ribban ligger känns det som :P .
P ljus skulle jag inte köra orange. Då får du snart polisen efter dig och då börjar de leta allt möjligt på bilen!
Användarvisningsbild
av apersson850
#1391112
Jag har aldrig kommit på idén, så jag vet inget om hur man gör detta. Men jag har en gång i mitt liv kört en bil som hade gult ljus framåt. Sämre ljus har jag aldrig varit med om. Varför vill man ha gult?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1391218
apersson850 skrev:........Varför vill man ha gult?
Bättre vid dimma.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1391260
Nä gula halvljus va de på en av gamla jobbets firmabilar. Fy fan va dåligt med mörkt o blöt vägbana. Man såg bättre med bara dimljusen tända.. så de hade jag allt låtit bli
Användarvisningsbild
av ER
#1391277
Gula halvljus hade man på den tiden då det var populärt med en yttre gul glob på H4 lampan så man fick uselt halvljus på köpet. Inte ens "Gold" och dess namne med kemiskt gult var nån höjdare.
Det var på tiden man var ung(och delvis dum?) och nästan nytaget kort.
Bästa vid dimma är i teorin lågt placerade ljus, doch INTE ihop med högre placerade som tex halvljus. Fast nu har man vant sig vid BRA halvljus istället så man inte behöver dimljus som inte fyller funktion annat än som OEM DRL.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]