Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ThaSamme
#1390609
Tjena! har en uppsättning 19" Ocean storm fälgar som jag skulle vilja sätta på min 940 (årsmodell -96). Problemet jag har är att jag inte har någon aning vad jag behöver för spacers bak så de inte tar i skärmarna varken inne eller yttre.
Provade senast som idag med 20mm men känns som att det kommer ta i ytterskärmen..

Någon som löst det med några fälgar i liknande storlek?
Vill helst inte valsa skärmarna men det kanske är enda utvägen?

Om det är relevant i denna fråga så är fälgbredden 8 och en däckbredd som är 245.

Kanske redan finns trådar om liknande situationer men ny på forumet och har inte fått greppet helt om hur man navigerar sig runt här.

Tackar för svar!
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1390635
Däckbredd 245 är modigt på 940.... Det lär du inte få plats med utan att modifera innerskärmar och skärmkanter hur du än bär dig åt.

För att räkna ut spacers så tar du ET'n på fälgarna, och drar ifrån bilens ET(25 för 940), slutsumman är så breda spacers du behöver för att uppnå ET0.
av ThaSamme
#1390639
Ah okaj.. var rädd för det, hade fälgarna kvar från en v70 jag hade så hade varit kul ifall de passat utan modd men kanske får bli så ändå eller sälja o köpa mindre då!

Tackar för hjälpen!

Volvos fyrkraffs-system hindrar sällan framhj[…]

Löjliga priser XC70

Alltså, på riktigt??? https://www.bloc[…]

Martins S90-98

Ja, och manuella är ju extra åtrovä[…]

Servade bilen idag och fick i samband med det up[…]