Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av corpes
#1390348
Jag försöker koppla in min telefon (Samsung Note 10+) och spela musikfiler via usb men får inte det att fungera. Ikonen "usb" är gråmarkerad även när jag kopplat in telefonen. Det är inte android auto jag är ute efter (har inte betalat för den funktionen) utan vanlig hederlig musiköverföring via usb (bluetooth fungerar). Fungerar inte detta i dessa bilar, krävs det android auto för att det ska fungera?

Mvh
av dotdeas
#1390390
USB är om du har t.ex. ett USB minne och sätter i det, då visar den filerna om den kan läsa dom. Vet inte om du kan sätta din telefon i "Lagringsmedia" läge eller liknande när du kopplar in den via USB och på så sätt komma åt filsystemet i menyerna och spela upp musik.
Användarvisningsbild
av XCbaggen
#1390405
Forsøk å titte under "iPod" i menyen. Jeg har koblet til en iPhone med kabel og da kommer den opp som en "iPod" og musik kan styres helt fra bilmenyen. Har også forsøkt det samme med min Android telefon (en Motorla G7), men denne er tydeligvis ikke helt kompatibel, for den kommer ikke opp på noe i displayet. (og telefonen hender stenger ned seg når forsøk på tilkobling...). Så her er det nok mange individuelle forskjeller fra telefon til telefon. Sjekk uansett via Volvo-support siden at du har siste mulige software versjon.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen