Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kalasbiff
#1390359
Hej kollar efter en v90 d4 hittade denna
https://www.blocket.se/vi/91322232.htm

Men har har hört en del om barnsjukdomar på v90. Hur är det om man satsar på en 2018?

Känns priset okej för bilen i länken? Är business utrustning Volvos enklaste utrustning?
av Xanthopteryx
#1390366
18 är definitivt bättre än 17. Har själv en 18 och den har över lag fungerat bra.
Kolla om blinkerspaken är bytt - känt fel....
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1390375
Detta är i princip en tomhylsa, så enkelt som det gick att få...
av AndS
#1390376
Inte mera på - 17 än - 18, det är mil och den utrustning du önskar som avgör i paritet till pris.
Har en av de första 90CC som rullade ut i februari 2017 och det problem jag har haft var läckage i bakluckan och en dåligt fastskruvad stabiliseringsplåt under bilen (slarv av montör i fabrik). Sedan var den inne för någon kontroll av skruvar till sidoskyddsgardinerna som ska utlösas vid olycka.
av Kalasbiff
#1390380
Ok så det är ingen skillnad gällande barnsjukdomar på års 17 mot 18? Har elbaklucka som krav det verkar det inte vara på den bilen jag länkade till så då blir det att leta vidare
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1390397
Här står lite mer om paket och utrustning för MY18:
https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf

Om jag tolkar det rätt var Business en Kinetic med ett enkelt tillvalspaket i form av bl.a. LED-strålkastare.
Bilen som länkades till verkar inte ens ha eluppvärmd ratt, något som många uppskattar under vintern.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1390409
Kalasbiff skrev:Ok så det är ingen skillnad gällande barnsjukdomar på års 17 mot 18? Har elbaklucka som krav det verkar det inte vara på den bilen jag länkade till så då blir det att leta vidare
Du måste upp i Momentum (buisness advanced)för att få elbakluckan.
Teknikpaketet och klimatpaketet är också trevligt.
av Kalasbiff
#1390424
Jo momentum verkar det vara som jag ska satsa på.

Men blir svårt att hitta med en budget på max 230 under 10000mil med automat
av troubleshooter
#1390455
Vår V90 CC nästan fullt utrustad rullade av bandet i slutet på Mars 2017, strax 10000 mil, lite skrammel i högtalargaller och vid backspegel som åtgärdades vid 3000 mila servicen + strul medGPS position en gång som löstes genom ström reset är allt förutom de kampanjer som varit generella för modellen, men inget jag har märkt av själv.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1390463
Kalasbiff skrev: mån 13 jul 2020, 18:55 Jo momentum verkar det vara som jag ska satsa på.

Men blir svårt att hitta med en budget på max 230 under 10000mil med automat
Ja det blir sannerligen inte lätt...
Ser två val: En tomhylsa med låga mil eller en med "avsevärt" högre miltal men med mer utrustning.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]