Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1390250
Enklast är att ta ström som matar stereon och använda ett relä som man tar ström från cig uttaget, satte dubbla uttag rakt in i facket under stereon på det sättet
av Spanien
#1390275
Aha, var inne på samma ide, d.v.s. att ta ström från stereon men tyckte att kablarna var tunna - relä fr cig.uttaget känns lite avancerat för mej... :( Har funderat på att gå via säkringsboxen i kupen men sitter lite illa till, går kanske att lossa alt. att man går via reglaget för belysningen...
Användarvisningsbild
av leiwi
#1390340
Enklast är att skaffa en sådan här , ersätter original säkringen( välj en säkring som går över tändningen ) och har plats för en säkring till ditt uttag , denna från Biltema men finns hos flera andra
Bilagor
1IHC0NTPD.jpg
Add de
1IHC0NTPD.jpg (34.06 KiB) Visad 4083 gånger
av Spanien
#1390347
robinb3rgsten skrev: mån 13 jul 2020, 10:40 Kör med relä så tar man styrström från stereon bara
OK - har några reläer som ligger o skräpar men var hittar man matningen från cig.uttaget? känns som man måste öppna mittpanelen eller finns det ngt annat sätt?
av Spanien
#1390490
leiwi skrev: mån 13 jul 2020, 11:53 Enklast är att skaffa en sådan här , ersätter original säkringen( välj en säkring som går över tändningen ) och har plats för en säkring till ditt uttag , denna från Biltema men finns hos flera andra
Jag har redan dessa men problemet är att säkringarna sitter så djupt att det inte funkar - Den svarta plasten gör att de inte bottnar
av Spanien
#1390582
Var en sväng till biltema o visar sig att de gjort om hållaren så nu är stiften längre än de var för några år sedan då jag köpte mina gamla - så nu funkar det klockrent - skickar med en bild där skillnaden syns..
IMG_5574.jpg
IMG_5574.jpg (228.37 KiB) Visad 4021 gånger
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]