Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av awelon
#1390137
Snabbis : Tycker det där är en väldigt onödig kommentar. Anledningen till att detta forumet finns är väl ändå att vi ska kunna hjälpa varandra att fixa så mycket som möjligt på eget vis, på ett bra sätt.
Din kommentar skulle man kunna svara på merparten av frågorna här inne. ”Åk till verkstan och be dem fixa det”. Då hade detta forum varit onödigt om alla hade möjlighet och viljan att göra så.

Så eftersom jag inte tycker tråden skall sluta såhär så fortsätter jag, då jag inte tycker det kom ett godtyckligt svar på frågan.

Hur gör man för att åtgärda problemet, om man vill fixa det själv.
Hade nyss väck dörrsidan och där kommer man inte åt något alls.
Provade smörja handtaget utifrån, med tveksamt resultat. Känns inte som problemet sitter i själva handtaget utan någonstans på väg ner till själva låset.

Ville inte gå djupare innan jag forskat mer. Plåten på dörren bakom innedörren sitter förseglad och vill inte bryta den om det finns något annat sätt.
Även lokaliserat skruven i gaveln på dörren som jag tror ska väck om man ska lossa handtaget. Men behöver ett verktyg med magnet då risken för att tappa skruven där inne känns stor.
Någon med mer erfarenhet än jag som vet hur man skall fortsätta?
Mvh

Volvo V70 2012
Användarvisningsbild
av V7003
#1390174
@StefanN, Som min förra 03:a så fint visade. Låskistorna var riktigt usla. Framföralt i förardörren, men bytte även alla andra också. Vissa två ggr inom ett halvår. Och att byta dem är hyfsat meckigt också. Skroten i mitt närområde +10 mil var tömda. Några av mina märkesbekanta importerade från bla Polen. Det var billigare....
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]