- fre 10 jul 2020, 08:09
#1389785
Hade just kommit ur ett segdraget startproblem och njöt av att köra 940 igen så kom nästa. Körde längst E4 mot jobbet och plötsligt börjar det "flappra" högt. Försöker lokalisera, går ner i hastighet och noterar att körningen inte påverkats och inga lampor tänts. Hittar ett ställe att stå på tomgång och kollar i motorrum och under men ser inget konstigt. Kör vidare och ljudet kommer nästan exakt vid 80 km/h och tilltar ju snabbare man kör. I stadskörning upplever man inget konstigt och hör inga oljud.
Ska ställa upp den på pallpock och kolla under, men har skruvat loss skyddskåpan under motorn och där i låg en pinnbult som gått av. Är nedre längst fram höger på grenröret som verkar gått av. Pinnbulten hade bidragit till att låta extra illa p.ga dens vibrationer men det var såklart inte hela boven.
Någon idé var jag borde börja leta? Känslan är att det inte är samma vibb och ljud som brukar komma från obalans i däck. Det är ingen frossa i ratten och den vill heller inte dra något håll vid körning. Mer att det upplevs komma högt upp bakom torpeden typ höger instrument vid rutan. Kan det vara något dämpande för motorn som gett sig så den börjar ruska? Den har ju trots allt börjat närma sig 44000 mil.
Ska ställa upp den på pallpock och kolla under, men har skruvat loss skyddskåpan under motorn och där i låg en pinnbult som gått av. Är nedre längst fram höger på grenröret som verkar gått av. Pinnbulten hade bidragit till att låta extra illa p.ga dens vibrationer men det var såklart inte hela boven.
Någon idé var jag borde börja leta? Känslan är att det inte är samma vibb och ljud som brukar komma från obalans i däck. Det är ingen frossa i ratten och den vill heller inte dra något håll vid körning. Mer att det upplevs komma högt upp bakom torpeden typ höger instrument vid rutan. Kan det vara något dämpande för motorn som gett sig så den börjar ruska? Den har ju trots allt börjat närma sig 44000 mil.
Senast redigerad av 1 Jorkild, redigerad totalt 0 gånger.