Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1389954
Jag tycker den grå har lite fördelar

-snyggare inredning
-bättre toning
-delbar krok istället för fast ”tredjepartskrok”
-snyggare färg :)
-Driver support paket

Skinnet ser ganska slitet ut i båda så det är svårt att avgöra på bild vilken som egentligen är bäst skött och i bäst skick. Kanske ser den röda fräshare ut?
Användarvisningsbild
av V7003
#1390016
Stort tack för era observationer som jag har missat! Jag lutar också åt den gråa....
Är den "extrautrustning" som den gråa har värt "mermilen"? Annars finns det ganska gott om Momentum för samma peng som har rullat en bra bit under 20 tmil.
Har kollat lite bakåt i tiden me', dvs 08-or, 09-or, men jag gillar tiorna ocsh framåt mer.
av daekol
#1390087
Är du bara ute efter ekonomi kan jag meddela att man nöjer sig fint med momentum. Beroende på hur man är som person såklart. Jag skaffade mig en momentum -10. Supernöjd, men jag är en lite udda person har jag fått höra för jag hatar verkligen renodlade lädersätet, varmt på sommaren och iskallt på vintern. Föredrar isf Läder i kombination med textil. Elstolar är en lyxgrej man lär sig leva utan. Jag körde Saab tidigare med maxad utrustning invändigt, elstolar båda sidor och minne för förarstol samt ytterspeglar. Detta lever jag fint utan idag.

Men för att svara på din fråga vilken av dessa två objekt som är mer värt så skulle jag personligen inte valt någon för jag hatar ljus inredning. :-D Men om jag tvingas välja så blir det den gråa just för att adaptiv farthållare är ett coolt tillval.
Användarvisningsbild
av V7003
#1390120
Jotack! Jag har kört några bilar med adaptiv farthållare och det är beroendeframkallande! När någon vänlig själ backade på min Arona så slogs radarn ut och under en tid var jag utan farthållare. Det var fruktansvärt ovant och i början rentav trafikfarligt. Man fick vackert köra aktivt igen... Så adaptiv farthållare ja tack! Valet förenklas härmed.
Stort tack för era input och ha en fin söndag! Mvh Laszlo
Användarvisningsbild
av V7003
#1391421
Halloj! Stort tack för hjälpen! Jag hämtar bilen på tisdag. Den gråa alltså. Dels för färgens skull (jag hatar rött) dels för utrustningens skull. Den sk "driver paket" har några extra som jag gillar skarpt. Den adaptiva farthållaren och BLIS-en framförallt. Vad skall jag se upp lite mer vid inspektionen, dvs innan kontraktet är underskrivet?
Ha en fin dag! Mvh Laszlo
av UnleashFusion
#1391424
V7003 skrev: sön 19 jul 2020, 10:26 Halloj! Stort tack för hjälpen! Jag hämtar bilen på tisdag. Den gråa alltså. Dels för färgens skull (jag hatar rött) dels för utrustningens skull. Den sk "driver paket" har några extra som jag gillar skarpt. Den adaptiva farthållaren och BLIS-en framförallt. Vad skall jag se upp lite mer vid inspektionen, dvs innan kontraktet är underskrivet?
Ha en fin dag! Mvh Laszlo
Ja utifrån båda hade jag också valt den gråa, dels pga. driver paketet, det gör skillnad.
Det du bör undersöka är att kolla att alla "funktioner" fungerar bluetooth&aux, elstolarna, att AC.n fungerar och kyler bra, när du kör på gupp tex och hör gnisslande i bakvagnen(är det bussningarna bak(ett vanligt problem på V70), rost på framkanten av framrutan(du kanske kan pruta ner några tusen)
Användarvisningsbild
av V7003
#1391947
Halloj! Hämtat hem pärlan igår från Sigtuna. En nätt tur med buss, X2000 och pendeltåg på 5 timmar upp, samt 5 ner med några pauser med bilen. Bla i den sagolikt vackra Vista Kulle rastplats strax utanför Huskvarna på Vetterleden. Alltså bilen går jättefint, inga missljud och allt funkar som det ska. Funktitoner och inställnigar tar tid att gå genom, men uplevelsen är ljusår bättre än förväntat. Den 9 år gamla Volvon slår min lilla 2 och ett halvår gamla Seat Arona om inte med hästlängder, men på väldigt många punkter. I raskt motorvägsfart från Sigtuna till Broby (inkl en avstickare till Stockholm) snittade bilen 0,58 l/mil. Jag har fortfarande halva tanken kvar. En preliminär räckvidd vid tnakningstillfället var 128 mil. Det enda fel som jag har upptäckt är att en säkring har gått (15 A nr 22 i box A under hadskfacket) som sörjer för 12V eluttaget i arstödet och till bakre passagerarna. Lite storstadsslitage på lacken följer också med.
Yoda vid Vista Kulle rastpl 20200721.jpg
Yoda vid Vista Kulle rastpl 20200721.jpg (485.08 KiB) Visad 343 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
#1391991
Kul att du verkar nöjd hittills!

Det är inte ovanligt att den säkringen går, lite oförsiktig inkoppling av en kinaplugg som kommer lite snett kan räcka.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]