Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1390209
Snyggt! Kan du få fina kanter med list i 3d?
#1390229
HitTheRoadJack skrev: sön 12 jul 2020, 01:11 Sist nu har jag testat med att dra silverlisten ut på baklyktorna.
Kommer bli kalasfint ;-) Skicka en bild till Volvo med, de kan ju ha det som en pryl i Inscriptionutrustningen eller så.

Sen ska bara Biliareklamen bort där bak :-)
#1390278
Micce1980 skrev: sön 12 jul 2020, 19:49 Sen ska bara Biliareklamen bort där bak :-)
Kan ju sätta en kromtejp över på reg.skyltshållaren... 8-)
#1390775
Bra idé med att maskera bort smygreklamen - jag tar den.

Jo jag undersökte kromlisten jag köpt och förutsättningar för bra resultat var mindre :-(

1 Dubbelhäftande tejpen var mjukt skit. Kollade upp att det få vara nåt i still med 3M VHB 5952 1,1mm tjock eller möjligen VHB GHB-060 0,6mm tjock.

För att slippa köpa 30m finns på eBay som säljer 3meter längder.

2 Varför är inte tejpen försänkt i listen? Helt sjukt så mycket lister som finns så har ingen sån försänkt profil? Nu är jag amatör så säkerligen vet custom car byggare var man ska leta. Jag använde halva dagen igår och hittad endast denna sajt som sållat ut det bästa möjliga. Carbuilder https://www.carbuilder.com/uk/chrome-trims
Jag beställde 17,5 mm som möjligen har en listkant som droppar ned. Vi få se..

Som alt beställde jag de 8mm avsluten för att känna på. Just hur man bäst får ett snyggt avslut i ändarna behöver lösas. Funderar man kan tälja av slutet som så här - jag få se...
IMG_0139.jpg
IMG_0139.jpg (174.16 KiB) Visad 610 gånger
Bilagor
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (34.49 KiB) Visad 610 gånger
#1390779
Det var ju en toppenidé med försänkt tejp. Annars samlas väl lätt smuts innanför listen också. Jag köpte mig en rulle nyss, 20 mm och 6 m lång, där tanken var att sätta den längst ned på trösklarna. Ungefär som stylingkitet Volvo säljer till V90. Men det lär väl samlas smuts och fukt, särskilt där nere på kjolarna...
#1390822
HitTheRoadJack skrev: ons 15 jul 2020, 12:56 Ja det är förvånande att ingen tänkt på det då man antagit sådant ska vara sedan länge utagerad.

Kolla på denna på Carbuilder 21mm den ser ut som listen kan bättre minska glappet mellan karossen och list.

https://www.carbuilder.com/uk/21mm-x-3m ... -per-metre
Tack för tips. Jag inväntar först den som jag beställt och testar, så får vi se. Annars verkar den du länkade till vara bättre. Har ju inte sett min list ännu, eBay-fynd.
#1390946
Du får gärna återkomma med bild när du har testat kromtejp på nummerskyltshållaren!

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]