Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av awelon
#1389973
Provar här först, även om tråden låter lite dödförklarad.. Men har problem i samma ämne, men förstår inte riktigt vad ni säger. Jag TROR att ni pratar om key less nycklar? Isf är det inte samma som jag är ute efter.

Jag har en volvo s80 -07, den skall nu säljas och vi har förlagt en av nycklarna. Då jag vet att det är en nackdel och kommer sänka priset på bilen vill jag helst ha en nyckel till till den.
Att få tag på en begagnad nyckel verkar inte vara något större problem. Finns dels på privat försäljning för ca 400 för volvo orginal nyckel, dels på skrotar, dels nya icke orginal nycklar för ungefär samma pris.

Frågan kommer ju då till, är det ens lönt att köpa en? Förstår ju att den inte kommer funka utan att den måste omkodas. Men vad jag läst i denna tråden är jag osäker på om det ens går?? Om det går, vad ligger priset på UNGEFÄR.. ?

Var inne hos Rejmes häromdagen och frågade vad ny nyckel kostar.. Han svarade : Handlar ju om några tusenlappar. Fick sen svar 4500kr men då var materialkostnaden på 3000kr om jag minns rätt.
Kan jag komma ner till 400kr för nyckel och 1500kr för omprogrammering tycker jag det kan vara värt det. 4500kr mer tveksamt, då får hellre nästa ägare ta det beslutet.
Kan ju inte vara så att jag är den enda volvo ägaren som slarvar bort nyckeln. Det måste hända "många".

Någon som kan ge svar på om det GÅR att programmera om dessa nycklar eller man MÅSTE köpa helt ny? Min nyckel för o förtydliga är väl den första som kom utan själva nyckelstiftet. Men den är inte key less o inget annat lull lull utan låsa upp med fjärr, larma av och starta bilen typ..

Mvh
av awelon
#1390094
Great! Ja menar, det var allt som behövdes! Nu kan alla som har samma fråga få ett svar o slipper ställa samma fråga igen. Btw så hittade jag min nyckel i soffan idag xD Har bara vart borta en månad el så :-D

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]