Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magistrat
#1389732
2020 V60 T8
Når man kjører i ukevnheter i veibanen, slig at bilen «gynger» så kommer det et knirk fra førerstolen.
Hver gang kroppsvekten blir tyngst😅
Noe enkelt for å utbedre slil feil?

Kan ikke sette den inn på verksted for slike ting, da de garantert ikke får frem feil🤷‍♂️
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1390047
Osäker som jag tolkat ditt problem :)... men jag irriterar mig på att stolen "knakar" (tror att det är ryggstöden) när man förflyttar tyngden sidledes.
Tar man tag i ryggdelen av stolen och försöker flytta den sidledes, hör man hur det knackar i stolen (nästan likställd med att stolen är inte fastskruvad ordentligt).
Provad i andra V60, mer eller mindre samma företeelse.
Inte riktigt Premium!
av Magistrat
#1390077
Ja, akkurat det samme jeg opplever!
Kjente på stolunderstell , og det er en liten slakke der. Og ved «riktig» belastning så kan men høre en slags knirk..
Användarvisningsbild
av Paglar
#1390086
Jag har liknande ljud fast från passagerarsätet när det sitter någon där. Jag får kolla det närmare imorgon.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1390453
Magistrat skrev: lör 11 jul 2020, 21:07 Ja, akkurat det samme jeg opplever!
Kjente på stolunderstell , og det er en liten slakke der. Og ved «riktig» belastning så kan men høre en slags knirk..
Mest som ett knack-ljud. Tror som sagt att det kommer från ryggstödet, inte från sittdynan (om jag hört det rätt).
Det spekulerades att det ska vara så (by design), något med krocksäkerheten att göra (mest spekulation).
Väldigt irriterande det där... testar på fler bilar i hallen, det förekom på fler bilar (dock lite i olika grader).

Är det fler som irriterar sig för det här...?
av Felix1801
#1390653
Paglar skrev:Jag har liknande ljud fast från passagerarsätet när det sitter någon där. Jag får kolla det närmare imorgon.
Testa att justera bältet. Alltså där du sätter i bältet i hållaren. Justera hållaren så slutar knirret när någon sitter där. Jag gör det ibland för det ligger emot skinnet. Testa det och återkom här.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1390834
Jag har för mig att jag varit på bältesfästet tidigare utan något resultat men efter lite vickande på fästet idag var det tyst när jag och frugan var ute och körde.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]