Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Clinton94
#1388349
Hallå! Jag är helt ny i att pilla med bilar och behöver lite råd. Har köpt en Volvo 850 -92 glt där halvljuset ”glappar”.

Har kollat och bytt säkringar och lampor så det är ur bilden. Således: ljusreläet. Funkar ett tag om man tar ur det och sprutar i kontaktspray.

Köpte ett nytt relä från en skrot som jag tror ska vara det som gäller för bilen (35 45 466) som skroten uppgav att de testat. Med detta relä fungerade inte halvljuset alls. Ser att kontakten inte är exakt samma som det som relä som satt i från början och ibland fungerar. Det är svårt att veta exakt vad det är för relä då reläkåpan är borta.

Har jag rätt nytt relä? (35 45 466) Och isåfall, varför fungerar det sämre än det som sitter i från början?
Vad kan annars vara felet?
Användarvisningsbild
av 800serien
#1389939
Är det båda strålkastarna som "glappar" eller bara ena? Reläet ska vara rätt men det är ju inte helt säkert att det du köpte på skroten fungerade trots att dom sa det.
av Clinton94
#1390565
Hej! Tack för svaret. Båda lyktorna glappar, ja. Det relät som sitter i nu har inte samma form som det jag köpte från skroten. Det är lite ”högre” och som sagt inte samma kontakt, även om båda passar i sockeln.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]