Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
#1389610
Hej,

Jag behöver byta styrled på vår Volvo V70 2.5T -03 och de flesta återförsäljare(bland annat skruvat) har hur många olika produkter som helst? Oftast handlar det om olika märken men många av dem verkar också ange olika orignal nummer.

Så frågan är då såklart vilken det är jag ska köpa? Finns det något program eller websida som kan lista original nummer eller måste jag kontakta en Volvo verkstad för det?

Mvh
av Erik Å
#1389867
Är det alltid samma fabrikat på styrväxeln på V70n? På V70 mk1 är det omväxlande SMI eller TRW och de har olika gänga både på inre- och yttre styrled så det gäller att veta ;-)
För att trassla till det riktigt så hade jag faktiskt ytterleder märkta TRW men de var gjorda med SMI-gänga för att passa SMI-växeln som jag har!! :-o
av v16v
#1389925
Yttre gängan ska var samma på både SMI och TRW på dom som jag har skruvat iallafall, det är bara inre som SMI har 16 mm. och TRW 14 mm.
av snowman
#1391557
Tyvärr tvingades jag fråga om original nr från Volvo verkstade. Självklart förstod de att jag funderade på att köpa delen från annat ställe vilken gav en lite obekväm disskution men nu är det löst iallafall. En ny är på väg, hoppas bara jag lyckas få av det som sitter där utan min avdragare.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]