- mån 22 jun 2020, 07:45
#1386402
En spridare ska inte kunna läcka bensin så man ser det när den är monterad, oftare är det då att det "läcker" in tjyvluft den vägen. En spridare som läcker bensin brukar vara att den är otät så det kommer lite bensin hela tiden, även mellan insprutningarna. För att se det måste man lossa och lyfta hela spridarröret och köra på starten. Nya o-ringar är ju alltid bättre än gamla, och det ska ju definitivt inte läcka bensin där. Jag tror du har det äldre systemet med termotidgivare, kan det vara något med det? Det ska ju fungera den första tiden vid kallstart. Vet dock inte exakt vid vilka temperaruter den ska fungera. Du kan även ha en 5-te spridare som bara ska fungera när det är riktigt kallt (under -12°). Dessa brukar också kunna läcka bensin.
KKent skrev:Hej!Tråkigt när det inte blir som man vill
Äntligen fått hem tempgivaren och den är nu bytt.
Problemet ej löst.
Såg att det droppar bensin från en spridare. Antar att det kan vara felet. Är det oringen som har gett upp eller ska man byta hela spridaren?
En spridare ska inte kunna läcka bensin så man ser det när den är monterad, oftare är det då att det "läcker" in tjyvluft den vägen. En spridare som läcker bensin brukar vara att den är otät så det kommer lite bensin hela tiden, även mellan insprutningarna. För att se det måste man lossa och lyfta hela spridarröret och köra på starten. Nya o-ringar är ju alltid bättre än gamla, och det ska ju definitivt inte läcka bensin där. Jag tror du har det äldre systemet med termotidgivare, kan det vara något med det? Det ska ju fungera den första tiden vid kallstart. Vet dock inte exakt vid vilka temperaruter den ska fungera. Du kan även ha en 5-te spridare som bara ska fungera när det är riktigt kallt (under -12°). Dessa brukar också kunna läcka bensin.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V