Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MrXXX
#1389548
Har kollat bränsletrycksregulatorn också.
Inget läckage från den och har även provat en annan insprutningsbrygga som också hade en btr.
Så nu har jag provat 2 st separata bränsletrycksregulatorer och insprutare.
Båda fungerade även när jag körde startmotorn med dom uppe.
Har dessutom bytt kamrem och spännrulle idag när jag ändå hade kamremmen framme.
Men det gjorde ingen skillnad.
av MrXXX
#1389550
Testade även att starta med bränsleslangen urkopplad in i en burk.
Det kommer flera deciliter soppa på några sekunder så flödet verkar inte vara ett problem.
av MrXXX
#1389634
Däremot startade satans bilj***ln nu på morgonen och gick i ca 10-15 sekunder efter att jag kopplat ur tempgivaren till motorstyrningen.
Den gick dåligt och hackade men det har jag varit med om för länge sedan när jag provade samma sak.
Den är bytt i vintras men kan den ha gått sönder igen???
Användarvisningsbild
av lennarte
#1389638
Har du rätt givare, blå till LH2.2 (till 1988) eller svart till till LH2.4 (1988 och frammåt)
av MrXXX
#1389689
Kanske löste jag problemet idag.
Förmodligen var det flera fel och vi har provadt så många saker så att det är svårt att veta i vilken ordning vi gjorde saker och ting.
Men efter alla åtgärder så provade jag att byta styboxen till motorn/insprutningen igen och bilen startar u i alla fall. Får vänta till imorgon och se om den går igång då också...
Funkar den nu så får man väl sälja den fort och köpa en Toyota :-o

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]

EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]