Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klirre
#1384081
Hej!

Bilen har börjat klaga på att jag ska boka service, tänkte ringa runt och få priser i veckan. Undrar bara om nån har tillgång till serviceschema för en V60 M18 D3 med manuell låda och 4600 mil på mätaren? Det vore bra att veta vad som ska ingå när jag ska höra vad det kostar. Tar gärna exempel på vad du betalat om du vill berätta det :)

Bilen är servad 2ggr tidigare, senast vid 3110 mil, då gjordes "basservice" + bromsvätskebyte.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1384142
Det borde räcka med en anpassad service då bilen bara rullat 1500 mil sedan sist. Då är det lite färre kontrollpunkter och ett enkelt oljebyte, möjligen kupefilter också då det skall bytas varje år.
av klirre
#1386781
Tji fick jag, trodde det bara behövdes anpassad service jag med men det skulle visst göras riktig service + byte luftfilter och bränslefilter. 6800:- på lokala Volvoverkstan. Nu har förvisso bilen rullat 100 mil till sen jag frågade här.
Användarvisningsbild
av NovemberRain
#1389886
En underhåll ska göras eftersom bilen blir tre år gammal om inte det gjordes en underhåll föregående service, då kan man göra en anpassad nu.
Beroende på hur mycket du kör per år så skulle det kunna räcka med enbart en underhållsservice eftersom bränslefilter och luftfilter motor har intervall på 6000 mil. Kör du tex max 1000 mil per år kommer din mätarställning vara ca 5600-5700 mil vid nästa års service och därmed har du inte överskridit intervallen på 6000 mil.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]