Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
#1389859
Jag har hämtat ut min nya V90 CC B5 My21 i veckan. Underbar bil men nu över till det som strular.

Appen Park and Pay saknas. Den är inte installerad och den finns inte att ladda ner. Det gäller även Storytel som jag tror ska finnas.

I min förra CC My18 fanns appen Park and Pay och den använde jag ofta. Storytel har jag dock inget minne av att jag kunde ladda ner. Jag visste inte ens att den fanns.

Jag har testat att avinstallera några av de andra apparna som jag aldrig använder och de dyker upp som nedladdningsbara igen efter en stund och sedan går de att installera.

Har någon varit med om något liknande?

Strul i molnet?
Strul i bilen?
Konflikt med den gamla bilen, dvs att jag hade den installerad och använde den (allt fabriksåterställt innan försäljning)?
Användarvisningsbild
av sura56
#1389899
Har du navigator i bilen, tror man måste ha det för att vissa appar ska finnas att ladda ner.
av Cokeisit
#1389904
sura56 skrev:Har du navigator i bilen, tror man måste ha det för att vissa appar ska finnas att ladda ner.
Japp, allt finns som ska finnas för att det ska fungera.

av Cokeisit
#1389969
SundanceKid skrev:Jag återställde min gamla V90 på Bilia, funkade nån dag sen samma visa.
Tragiskt att Volvo inte klarat av att fixa dessa kända irriterande buggar. Ifall jag inte hade använt appen tidigare hade jag aldrig vetat om att den finns.

Undrar hur många fler det är som inte vet vilka appar som ska finnas och därför inte vet att de borde kunna ladda ner dem?

Kan man se någonstans på nätet vilka som ska finnas till olika modeller och modellår?

#1390078
Park&Pay togs bort för nya bilar 20v17 tror jag det var. Väldigt låg användning ligger bakom.
Storytel fanns till äldre bilarna (V40,V70) men togs bort då Storytel gjorde ändringar och tog bort stödet på sin sida.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Cokeisit
#1390079
nilsgunnar skrev:Park&Pay togs bort för nya bilar 20v17 tror jag det var. Väldigt låg användning ligger bakom.
Storytel fanns till äldre bilarna (V40,V70) men togs bort då Storytel gjorde ändringar och tog bort stödet på sin sida.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har fått bekräftat av Volvos support att apparna finns till min bil och borde gå att ladda ner.

I manualen står det om Park and Pay https://www.volvocars.com/se/support/ma ... rk-and-pay

Det vore konstigt om både supporten och manualen har fel angående tillgängligheten för appen. Får höra vad de säger på måndag.
av Cokeisit
#1390099
Camelen skrev:Vi använder park and pay appen dagligen (Easypark) i bilen. Fungerar riktigt bra. Vi har ev V90CC -18.
Samma modell och år jag hade innan bytet i veckan. Fungerade klockrent i den.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]