Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micke1967
#1129563
Hejsan
Om Man taggar om sin musik på USB så att Toppfoldrarna tex:
-Ny Musik
-Blues
-Jazz
-Heavy Metal
-Pop

Sätts som genres på allt som finns i resp folder dvs alla mp3
Om man sedan väljer "Genre" i sensus systemet på pekskärmen så skulle man väl då se just dessa mkt tydligt??
Och går man sedan in i tex genre "Jazz" så skulle man väl därunder se artisterna i alfabetisk ordning och väljer man då en artist så ser man..
ja vad ser man då?? alla låtar av artisten eller är systemet smart nog att då visa Albumen??

Hur har ni som redan kör S90 och V90 XC90 löst detta att ha ordning på musik på USB??
Och hur plottrigt upplever ni det att byta från ett album till ett annat medan ni kör??

En bifråga för övrikt är...om manväljer att gå på std systemet dvs High Performance...Vad är det för bilstereo man får då?? hörde nån som sa Harman Kardon men är det sant?? Hittar ingen info om just High Perf systemet...
mvh micke
av Gorban
#1129613
micke1967 skrev:Hejsan
Om Man taggar om sin musik på USB så att Toppfoldrarna tex:
-Ny Musik
-Blues
-Jazz
-Heavy Metal
-Pop

Sätts som genres på allt som finns i resp folder dvs alla mp3
Om man sedan väljer "Genre" i sensus systemet på pekskärmen så skulle man väl då se just dessa mkt tydligt??
Och går man sedan in i tex genre "Jazz" så skulle man väl därunder se artisterna i alfabetisk ordning och väljer man då en artist så ser man..
ja vad ser man då?? alla låtar av artisten eller är systemet smart nog att då visa Albumen??

Hur har ni som redan kör S90 och V90 XC90 löst detta att ha ordning på musik på USB??
Och hur plottrigt upplever ni det att byta från ett album till ett annat medan ni kör??

En bifråga för övrikt är...om manväljer att gå på std systemet dvs High Performance...Vad är det för bilstereo man får då?? hörde nån som sa Harman Kardon men är det sant?? Hittar ingen info om just High Perf systemet...
mvh micke
B&W har i alla fall komponenter från Harman Kardon. Givetvis inte riktigt samma komponenter som i High Performance. Det är bara högtalarna som är B&W.
av micke1967
#1130335
ok..då är det HK komponenter i B&W stereon...men vad är det för spec på High Perf stereon??


Om Man taggar om sin musik på USB så att Toppfoldrarna tex:
-Ny Musik
-Blues
-Jazz
-Heavy Metal
-Pop

Sätts som genres på allt som finns i resp folder dvs alla mp3
Om man sedan väljer "Genre" i sensus systemet på pekskärmen så skulle man väl då se just dessa mkt tydligt??
Och går man sedan in i tex genre "Jazz" så skulle man väl därunder se artisterna i alfabetisk ordning och väljer man då en artist så ser man..
ja vad ser man då?? alla låtar av artisten eller är systemet smart nog att då visa Albumen??

Hur har ni som redan kör S90 och V90 XC90 löst detta att ha ordning på musik på USB??
Och hur plottrigt upplever ni det att byta från ett album till ett annat medan ni kör??
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1143513
Fick bilen idag och bråkade lite med just här med att spela upp min musik från USB-minnet som jag har använt i min gamla XC60.
Jag har sedan tidigare delat upp samlingar i olika mappar på USB-minnet.
När jag skulle spela upp det i min nya S90, gick ingen bra, en massa låtar utan någon bra ordning.
Jag ska tillägga att hela minnet är iordninggjord med Itunes med Artistnamn, låtnamn och Album.
Det jag gjorde är att med ett enkelt program som heter "Oplisker" skapa Spellistor med samma innehåll som respektive mapp.
Sedan i Sense-menyn valde Spellista och då listades samtliga Spellistor jag skapade.
Liten Workaround men det fungerar,
av plamek
#1175422
Spid3r skrev:(klipp)
Det jag gjorde är att med ett enkelt program som heter "Oplisker" skapa Spellistor med samma innehåll som respektive mapp.
Sedan i Sense-menyn valde Spellista och då listades samtliga Spellistor jag skapade.
(klipp)
Tack för tipset, Oplisker fungerade helt perfekt!!
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1175469
plamek skrev:
Spid3r skrev:(klipp)
Det jag gjorde är att med ett enkelt program som heter "Oplisker" skapa Spellistor med samma innehåll som respektive mapp.
Sedan i Sense-menyn valde Spellista och då listades samtliga Spellistor jag skapade.
(klipp)
Tack för tipset, Oplisker fungerade helt perfekt!!

Va' kul att du tyckte att tipset gav nytta :)...
Sista tiden har jag även kört ett annat program som heter "Playlist Creator 3.6.2", men det kan du ändra ordning på låtar etc.
Användarvisningsbild
av PeterNi
#1352019
Hej!
Kommer från en XC60 2016 till en XC40 2020 och undrar också hur man bläddrar i mappar på USB stickan...
Verkar som inget hänt sen denna tråd skapades :-(
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1389697
Är det inte det som "sura56" beskriver eller vad är det jag missar?
Har döpt Windowsmappen till samma som albumnamet och albumartist.
Ändå så kommer det upp "mappar" med endast en låt i varje i Sensus.
av v70Power
#1452623
Någon som lyckats lösa problemet?

Har som sagt USB med 4 mappar, mina låtar och frugans låtar

Hur väljer man vilken mapp som ska spelas upp?
Just nu är alla låtar hej vilt, vilket är väldigt bökigt

Lättare om man kan välja sin egen mapp istället :)
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]