NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1336707
Hej,

Tack för svar.
Jag har ingen taklucka på bilen.
Det konstiga är att det bara är blött höger bak och inte höger fram. Borde det inte också bli blött höger fram om den där "gula saken" som jag misstänker är AC dräneringspluggen är igensatt?

På något sätt verkar vatten/kondens från ACn komma ut någonstans under höger framsäte och sen längre ned mot högre bak.
Kan det vara någon slang som gått sönder just därunder sätet, spruckit? Eller kanske åkt ut från där den fäster till karossen?

Får se vad verkstaden säger.
av Mc30
#1338786
Hade samma problem på min C30, slet isär gummikopplingen på bilden och blåste lite lätt med tryckluft sedan kom det ut rejält med skitigt vatten. torkade golvmatten med kupévärmaren, tryckte in några 50cl petflaskor under mattan så luften kunde cirkulera och torka mattan, efter det har jag inte haft några problem med dräneringen och blir ofta förvånad hur mycket vatten som kommer ut under bilden på sommaren då ACn får jobba så jag förstår att det snabbt blir problem om dräneringen blir tät.
#1339945
Samma problem. Lossade genomföringen och fäste den åter med hjälp utav Silicon. Likt förbaskat kommer det in vatten.
Bilen tar in mer vatten än min gammla träsegelbåt. Får sätta in en nivåvakt och en pump.
Hur gick det på verkstaden, vad sa dem?
#1341171
Hej,

Jag är ganska okunnig så kunde inte göra något själv. Jag tog bort lite av plastlisterna och försökte se under tygmattorna, det såg ut som pluggen eller AC-dränage häger fram mot mitt konsoll enligt bilderna var intakt, inget vatten alls i fram. Vattnet kom endast höger bak, under framstolen.

Felet är nu åtgärdat. Tack alla för er hjälp
#1343861
Samma skitproblem. Det är tätt fram och vi undersökning så rinner vattnet som det skall via genomföringen. MEN! Trots det så ångar det genom ventilationen och blir blött bakom höger säte. Torrt fram. Hur går jag vidare?
#1389643
McGallon skrev:På min v50 får jag nog sätta in en dyvika. :-( drenagepluggen fungerar och tätad för att ifall. Trots det bör jag sätta in en nivåvakt och en vattenpump innan jag drunknar. :-o
Men om du har såna problem. Så ta ur mattor och kör utan, så du verkligen ser var vatten kommer i från.
#1574205
Connexionbasic skrev:Hej,

Jag är ganska okunnig så kunde inte göra något själv. Jag tog bort lite av plastlisterna och försökte se under tygmattorna, det såg ut som pluggen eller AC-dränage häger fram mot mitt konsoll enligt bilderna var intakt, inget vatten alls i fram. Vattnet kom endast höger bak, under framstolen.

Felet är nu åtgärdat. Tack alla för er hjälp
Vad var felet?

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]