Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#523524
Hej

Har en V70 D5 AWD MY11 och en husvagn (1800 kg). När jag drar husvagnen och hamnar i ett gupp så det gungar till så smäller det i bakvagnen. Det låter som en plåt som böjer sig en gång högt. Jag tror det kommer från stötdämparna bak. Jag har automatisk nivåreglering som kommer med originalsänkningen. Någon annan som råkat ut för detta?
#1389561
Ja det värkar så . Det inträffar bara i specifika situationer då man kör i kraftiga gupp och vagnen gungar till rejält.
Men det är inte bara för att man kör fort det kan komma i 50-60 km/h i bland . Ska lägga mig under bilen i morgon och se om jag kan se något .
#1389562
mange69 skrev: ons 27 apr 2011, 00:35 Hej

Har en V70 D5 AWD MY11 och en husvagn (1800 kg). När jag drar husvagnen och hamnar i ett gupp så det gungar till så smäller det i bakvagnen. Det låter som en plåt som böjer sig en gång högt. Jag tror det kommer från stötdämparna bak. Jag har automatisk nivåreglering som kommer med originalsänkningen. Någon annan som råkat ut för detta?
Ang nivåregleringen; jag hade en van med nivåreglering, och i instruktionsboken stod det att man skulle stänga av den när man drar släp eller husvagn. Men det kanske var specifikt för just den bilen.
#1389579
På min V70 var det automatiskt nivåreglering vilket är självreglerande dämpare utan möjlighet till manövrering av/på. Jag kom aldrig underfund med problemet innan jag bytte bil. Har idag en XC60 med samma nivåreglering, men inga som helst problem.

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]