Moderator: Moderatorer

#1389472
Hämtade ut min V60 som jag lämnade in i tisdags. Man hade bytt den övre delen av stötfångaren och lackerat den undre.
Var mycket glad över att ha lämnat ifrån mig hyrbilen, jag föredrar min automatlåda. Tycker även att den V40 T3 jag körde drog mer än min V60 D4 automat.

Och reklamlisten kanske man borde byta ut något år.
V60-lagad.jpg
V60-lagad.jpg (1.24 MiB) Visad 897 gånger
Senast redigerad av 1 Jernhand, redigerad totalt 0 gånger.
#1389473
Rengjort golvmattorna med Såpa, så nu ser dom ut som nya utan att var halkiga. Putsat vinylen med Ultima Interior Guard Plus+ vilket gjorde vinylen som ny utan att det blänker. Till skinnsätena använder jag Leather Master Leather Clean & Protect. Köpt på MIO-möbler för halva priset. Räcker i många år och gör så att skinnet ser ut som nytt utan att det blänker. Kan rekommendera alla 3 produkterna som är lätta att använda.

Efter dammsugning och putsning, lade jag tillbaka dom Drop Stop som jag köpte hos Coolstuff. Jag som ofta tappar saker i bilen har verkligen nytta av dessa små smarta tillbehör, som har räddat mig från tappade saker mellan säte o mittkonsoll många gånger.
#1389518
@Jernhand, det gick undan! Min åkte ju in i måndags också och har sett att de donat med den (via VOC), verkar dock ännu står kvar på skadeverkstan och inte ännu fraktad till min lokala handlare ännu. :(
#1389530
grillchips skrev:@Jernhand, det gick undan! Min åkte ju in i måndags också och har sett att de donat med den (via VOC), verkar dock ännu står kvar på skadeverkstan och inte ännu fraktad till min lokala handlare ännu. :(
När den är på verkstad så ser du inte när bil flyttas i voc


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
#1389536
Jimmy Svensson skrev: ons 08 jul 2020, 22:34
grillchips skrev:@Jernhand, det gick undan! Min åkte ju in i måndags också och har sett att de donat med den (via VOC), verkar dock ännu står kvar på skadeverkstan och inte ännu fraktad till min lokala handlare ännu. :(
När den är på verkstad så ser du inte när bil flyttas i voc


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
Gör man inte?
När jag hade min inlämnad såg jag om den stod inne på karossen eller var den stod ute på parkeringen i VOC-kartan.
#1389538
Jernhand skrev: ons 08 jul 2020, 18:12 Hämtade ut min V60 som jag lämnade in i tisdags. Man hade bytt den övre delen av stötfångaren och lackerat den undre.
Var mycket glad över att ha lämnat ifrån mig hyrbilen, jag föredrar min automatlåda. Tycker även att den V40 T3 jag körde drog mer än min V60 D4 automat.

Och reklamlisten kanske man borde byta ut något år.

V60-lagad.jpg
Snabbt och effektivt!
Den där listen ingår alltid när man har bilen inlämnad hos Bilia... :bored:
Vid senaste besöket fick dom ge mig en smal list utan kostnad.
#1389539
Känns som att jag bott i bilen senaste dagarna. I söndags monterade jag dashcamen i V60n, dammsög, tankade. Sen bar det iväg

Dag 1: Umeå > Ösmo > Uppsala
Dag 2: Uppsala > Ösmo > Falun och felköpte en hundgrind till en V60 TE (lång historia, finns till salu) > Uppsala
Dag 3: Uppsala > Ösmo > Umeå

Totalt 226 mil blev det på tre dagar. Färddatorn tyckte vi snittade 0.46 men bilen tyckte 0.49 mätt vid tank. Slår mig fortfarande hur D4 VEA är en ganska bra kompromiss av prestanda och förbrukning. Går även väldigt mjukt. Dock tycker jag den känns slöare sen den där återkallelsen den var innepå för ett tag sedan, minns inte vilken.

Idag har jag monterat originalgrindar istället.
  • 1
  • 1350
  • 1351
  • 1352
  • 1353
  • 1354
  • 1845

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]