- mån 06 jul 2020, 21:50
#1389186
Man lägger givetvis inte på så mycket lim att det väller över, det ska stanna inom kanten för tejpen och blir därmed ej synligt, men sitter kvar bättre än tejp någonsin kan göra. Inte speciellt svårt att få till om man inte dränker på med för mycket lim.
"Andra saker" som sitter med tejp sitter inte bra heller såsom list på dörrar tex. ,annat trams som kladd på bakluckan tar man bort av praktiska skäl, men dom väger ju inget så dom sitter kvar ändå. Borttagning är ju inte ens ett problem då man byter listen också om skärmen får sig en kyss. Ingen seriös verkstad sätter tillbaka begagnade saker vid rep. Tex när jag fick fronten "renoverad" förra våren pga vilt byttes det bara till helt nya och förlackerade delar och många delar till helt nya trotts att dom gamla var felfria, el. åtminstonde "återmonteringsbara". Fick nya stenskottsfria DRL trotts inget fel på dom gamla och bilen "ska ha dimljus", uppdaterade ramen/bummerangen runt DRL byttes trotts att silverramen gick att använda osv. Även andra sidan byttes till helt ny samtidigt av bara farten. Inte ens strålisen var annat än helt ny med ny elektronikbox samt 6000kr+ fäste för extraljus samt 6000kr+ extraljus byttes för småsaker på dom och landade norr om 75000kr totalt när en mindre seriös verkstad landar söder om 50000kr med icke passade och begagnade delar och bilsen skulle sett fördjävlig ut pga icke passade färgskiftningar vid efterlackering osv. felaktiga gap i passning av delarna.
Så en ev. reparation i framtiden är ju inget problem då det byts lite mer än bara det synligt skadade grejorna hos seriösa verkstäder pga "det passar som kattskit" med begagnade delar enl. skadeteknikern.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..