Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70_2005
#1388963
Carplay (kör apple) funkar bra till spotify, telefon. waze, iphones egna navigator. Hade inte velat var utan den.

Men navigator är väldigt mycket bättre i instrumentklustret, helst i kombination med HUD (om du har det) sen har man själva översiktskartan i sidskärmen. Mycket säkrare när det är stressigt att ha infon rakt framför sig.

Försöker köra lite waze etc ibland men ramlar alltid tillbaks på den inbyggda. Så mycket lättare att köra efter.

Men om man var tvungen att välja mellan dom hade jag också tagit carplay. Men båda som någon sa tror jag inte du skulle ångra.
av Geoham
#1388969
Med den prisskillnaden bör du välja carplay, om ni bara har iPhone i hushållet, annars finns smart phone integration som även passar Android. Gällande Sensus så visar den allt för ofta fel för min del, kanske för att det byggs så mycket i Göteborg men Googlemaps visar alltid rätt.
Användarvisningsbild
av RmK
#1389045
Jag har både Sensus Nav och CarPlay. Kör alltid Waze i CarPlay. Så för min del är det enkelt :)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1389051
Vill du bara ha det för Navigator, så välj carplay och spara lite pengar...

Vill du ha det så det känns komplett, med Hud (om du har det) och karta i instrumentklustret, så välj sensus..

Hur ofta använder du navigatorn? Är det någon gång i månaden, så är ju valet enkelt..

Är det flera gånger i veckan, så hade jag gått på sensud..
Användarvisningsbild
av Axan
#1389165
Ilduce77 skrev: mån 06 jul 2020, 10:25 Vill du bara ha det för Navigator, så välj carplay och spara lite pengar...

Vill du ha det så det känns komplett, med Hud (om du har det) och karta i instrumentklustret, så välj sensus..

Hur ofta använder du navigatorn? Är det någon gång i månaden, så är ju valet enkelt..

Är det flera gånger i veckan, så hade jag gått på sensud..
Jag använder den väldigt sällan men som du skriver tycker jag det ser väldigt nice ut att ha nav vid mätarna. Den ytan är ju annars rätt död.

Dock vet jag inte om jag kan motivera de extra tusenlapparna för att få Sensus.
Användarvisningsbild
av RmK
#1389233
Ytan mellan mätarna använder jag till Media. Då kommer Spotify upp där (som körs via CarPlay/Spotify) tycker det är nice. Som andra har sagt, börja med Carplay stöd och se om du kan leva med det.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1389237
Axan skrev: mån 06 jul 2020, 20:46
Ilduce77 skrev: mån 06 jul 2020, 10:25 Vill du bara ha det för Navigator, så välj carplay och spara lite pengar...

Vill du ha det så det känns komplett, med Hud (om du har det) och karta i instrumentklustret, så välj sensus..

Hur ofta använder du navigatorn? Är det någon gång i månaden, så är ju valet enkelt..

Är det flera gånger i veckan, så hade jag gått på sensud..
Jag använder den väldigt sällan men som du skriver tycker jag det ser väldigt nice ut att ha nav vid mätarna. Den ytan är ju annars rätt död.

Dock vet jag inte om jag kan motivera de extra tusenlapparna för att få Sensus.
Som RmK skriver..

Ytan mellan mätarna kan användas till att visa albumomslaget eller radiokanalen på musiken du spelar.

Så du kan fylla upp den.. 😀

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder